eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
A Clark Ádám úszódaru az elszállítást végző uszályra emeli a balesetben elsüllyedt Hableány turistahajó roncsát 2019. június 11-én. A Hableány május 29-én süllyedt el a Margit hídnál, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét embert sikerült kimenteni, hét dél-koreai állampolgár holttestét pedig még aznap megtalálták.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Fordulat a Hableány ügyében, drámai részletek a kiemelésről

Zárt helyiségben vizsgálják tovább a dunai balesetben elsüllyedt turistahajót, amelyet kedden, rendkívüli erőfeszítésekkel sikerült kiemelni a folyóból és elszállítani a csepeli szabadkikötőbe.

Az M1 beszámolója szerint jelenleg centiméterről centiméterre vizsgálják át a hajót az ügyészség munkatársai, a rendőrségi helyszínelők és a hajózási szakemberek.

A vizsgálat során a többi között azt próbálják kideríteni, hogy a Hableány sérüléseit a folyómederhez ütközés vagy a Viking Sigyn szállodahajó okozta.

A Hableányt kedden kora reggel kezdték el kiemelni a Duna mélyéről. Közben többször megálltak, vizet szivattyúztak, valamint átvizsgálták a hajótestet, és eközben négy holttestet is megtaláltak.

A roncsot kedd délután uszályra helyezték, majd a Botond tolóhajó segítségével szállították Csepelre, ahol napokkal ezelőtt kialakították a helyszínt a szemléhez. A vesselfinder.com hajófigyelő oldal tanúsága szerint délután öt körül érkezett a Csepeli Szabadkikötőbe a Botond, amely a Hableány maradványait szállító uszályt tolta. A helyzetét jelző ikon alapján a jármű a 21. kerületi Szikratávíró utca közelében lévő kikötőben horgonyoz.

Az Infostart oldalán a teljes műveletről tudósítottunk, és mutattunk egy gyorsított felvételt is, amin hajó felszínre érkezése és kiemelése látható másfél percben.

A Hableány május 29-én este süllyedt el a Margit híd közelében, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. A tragédiát heten élték túl, négy ember még nem került elő.

Gál Kristóf, az Országos Rendőr-főkapitányság szóvivője kedden a helyszínen azt mondta:

a belügyminiszter kérésére megduplázták a keresésben részt vevő rendőrök számát.

Pokoli körülmények között dolgoztak a búvárok

A búvárok munkájának szempontjából a lehető legrosszabb volt a május 29-i balesetben elsüllyedt Hableány turistahajó víz alatti elhelyezkedése - mondta az első merüléseket végző Havaria Katasztrófaelhárító Közhasznú Egyesület ipari búvára az M1-en.

A mentést végző búvárok pihennek a balesetben elsüllyedt Hableány turistahajó kiemelésekor a Margit hídnál 2019. június 11-én. A Hableány május 29-én süllyedt el a Margit hídnál, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét embert sikerült kimenteni, hét dél-koreai állampolgár holttestét pedig még aznap megtalálták.
MTI/MTI Fotószerkesztőség/Máthé Zoltán
A mentést végző búvárok pihennek a balesetben elsüllyedt Hableány turistahajó kiemelésekor a Margit hídnál 2019. június 11-én. A Hableány május 29-én süllyedt el a Margit hídnál, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét embert sikerült kimenteni, hét dél-koreai állampolgár holttestét pedig még aznap megtalálták. MTI/MTI Fotószerkesztőség/Máthé Zoltán

Sopronyi Richárd hozzátette: az elmerült hajónál a sodrás állandóan a Margit híd pillérének ütközött, így a búvároknak változó szögből érkező sodrás mellett kellett megfeszített munkát végezniük. Mint elmondta, ipari búvárként a hajótest vizsgálata volt a feladatuk, de mivel csak a szerkezet oldalát és aljzatát lehetett látni, nem tudták megállapítani, hogy mennyire sérült a roncs.

A kiemeléssel kapcsolatban beszámolt arról, hogy

a katasztrófavédelem búvárai a kiszivattyúzás után 80 centiméter magas iszapban keresték az áldozatokat a hajótestben,

négyet találtak, majd a búvárok biztonsága érdekében nem folytatták a helyszínen a keresést. A műsor másik vendége, Kállai Zoltán, a HSP Hídépítő Speciál Építőipari Kft. hajózási üzletágvezetője hangsúlyozta, a hajó kiemelése a tervek szerint haladt. Roncskiemelésekre gyakorta van példa világszerte, de

ez speciális helyzet volt, mivel ezt Budapest belvárosában, magas vízállás és a Margit hídnál tapasztalható extrém vízirányok mellett kellett elvégezni.

A Hableány május 29-én este süllyedt el a Margit híd közelében, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét utast sikerült kimenteni. Négy ember mostanáig nem került elő.

A kiemelés fázisairól az alábbi cikkekben olvashat és megnézheti a hajó részleteiről készített fotókat is:

Sóurnában kerülnének a Dunába a Hableány személyzetének hamvai

Több sérülés volt a Hableányon, mint gondolták

Csepelre viszik a Hableányt

Levegőben a Hableány - a fényképeken a kiemelés pillanatai

Megszólalt egy búvár: félelem a Duna fenekén

Ismét helyszínelnek: rendőrségi fotók a Viking Sigyn fedélzetéről

Ide kattintva elérhető az összes cikk a témában.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Olyan fegyvert kap Ukrajna, ami elképzelhetetlen lett volna a háború előtt: ez lehet a legveszélyesebb eszköz Kijev arzenáljában

Olyan fegyvert kap Ukrajna, ami elképzelhetetlen lett volna a háború előtt: ez lehet a legveszélyesebb eszköz Kijev arzenáljában

Amikor Oroszország megindította az Ukrajna elleni inváziót, Moszkva egyik elsődleges célja a megtámadott ország „demilitarizációja” volt; eddig nagyon úgy fest, hogy ez a dolog a visszájára sült el. Nem csupán arról van szó, hogy a NATO eddig gigantikus mennyiségű nehézfegyvert küldött Ukrajnának, de olyan technikai eszközöket is megkapott Kijev, melyekről korábban még csak álmodni sem mert az ukrán vezetés, ékes példája ennek az MGM-140 ATACMS harcászati ballisztikus rakétarendszer. Egy olyan technikai eszközről van szó, amely, bár abszolút nem nevezhető „háborúdöntő csodafegyvernek”, biztos megnehezíti majd az orosz haderő dolgát az általuk „különleges műveletnek” hívott invázió során.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×