„Átmeneti helyzetben vagyunk” – fogalmazott a szakértő, hozzátéve: július 1-jéig csupán ajánlott, de nem kötelező a hajók felelősségbiztosítása. A 2017-ben kihirdetett strasbourgi egyezmény szerint minden, a belvizi hajózási közlekedésben résztvevő gazdasági jellegű járműnek rendelkezdnie kell érvényes felelősségbiztosítással.
Lambert Gábor kiemelte: a felelősségbiztosítás csupán egy felső limitig térít, az üzemeltetőnek tehát érdemes végiggondolni, hogy adott kár esetén mekkora fedezetet vár el a biztosítottól. A Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetője arról is beszélt, hogy
utasbiztosítást magának az utasnak kell kötnie, a sétahajóra felszállva nem áll fenn biztosítotti jogviszony.
A szakértő javasolja utasbiztosítás kötését, főként külföldi utaknál, az általános társadalombiztosításnak itthon elegendőnek kell lennie.
Legutóbbi események
A csütörtöki rövid merülés után ismét búvárok mentek le a szerda este felborult és elsüllyedt Hableányhoz. Jelenleg a roncsfeltáró munkálatok zajlanak, a hajó kiemelésére csak később, egy bonyolult művelet során kerülhet sor. Az egyik búvár bajba került, egy utána küldött társa szabadította ki.
Időközben megérkezett az első szonárfelvétel is a hajóról: látszik rajta, hogy milyen mélyen és hogyan helyezkedik el a Hableány.
Péntek délelőtt a helyszínre érkeztek a dél-koreai katonai mentőcsapat tagjai, őket a roncsfeltáró munkálatokat irányító Hajdu János, a Terrorelhárító Központ (TEK) főigazgatója tájékoztatta a hajóbalesetben elsüllyedt Hableány turistahajó közelében, a Margit hídnál kiépített keresőponton.
Az elsüllyedt hajón 33 dél-koreai turista utazott, kétfős magyar személyzettel. A Viking Sigyn szállodahajó ukrán kapitányát a rendőrség kihallgatta és őrizetbe vette, majd kezdeményezte a letartóztatását. A tragédiáról két videófelvételt is közreadtak. A történteket ezekből, a hajózási adatokból és a rádióforgalmazásból, valamint a túlélők és szemtanúk beszámolóiból rekonstruálják.