eur:
389.29
usd:
362.66
bux:
68123.99
2024. május 3. péntek Irma, Tímea

Felújíthatják a 3-as metrót!

Az elmúlt három év eredményeit értékelte sajtótájékoztatóján a főpolgármester. Tarlós István sikerként értékelte, hogy a sajtóban megjelent széthúzásról szóló hírekkel ellentétben, összefogás jellemezte a városvezetés munkáját.

A főváros egy 19 oldalas kiadványban foglalta össze a legfontosabb projekteket, amelyek ebben a ciklusban fejeződtek be vagy kezdődtek el. Tarlós István az új városüzemeltetési struktúra bevezetését, a metrószerződések "kiegyenesítését", a metróprojekt megmentését és várható befejezését, a felszíni, kötött pályás, városi tömegközlekedési fejlesztések elindítását sorolta a kiemelkedő teljesítmények között.

A füzetet 300 ezer budapesti háztartásba juttatják el december elején.

A főpolgármester kérdésre válaszolva szólt arról is, hogy még ebben a ciklusban elindulhat a 3-as metró felújítása. "Az új járművek beszerzése nem valós alternatíva, nincs rá fedezet a 2014-2020-as pénzügyi ciklusban, reálisabb és kezelhetőbb megoldás a felújítás"- fogalmazott Tarlós István. A pálya, az alagút és a kocsik felújítására még az idén nyílt közbeszerzési pályázatot fog kiírni a BKV.

A főpolgármester hozzátette: ha van lehetőség a pótmagánvádra a Bálna 2008-ban született garanciaszerződése ügyében, akkor élnek vele, mert "nem kis összegről van szó".

A fővárosi MSZP frakcióvezetője szerint a főpolgármester csak magyarázkodik, amikor a városvezetés elmúlt három éves teljesítményét értékeli. Horváth Csaba hét kérdést tett fel Tarlós Istvánnak. Ezek egyebek mellett Budapest közlekedését, a Budapesti Közlekedési Központ Futár projektjét, a villamos- és trolibuszbeszerzést, valamint a közbiztonságot érintették.

Az MSZP korábban több mint 200 oldalon 825 hibás döntést mutatott be, erre a városvezetés csak 19 oldalban tudott reagálni - fogalmazott Horváth Csaba. Szerinte Tarlós István és a Fidesz nem akarja és nem is tudja kijavítani ezeket a hibákat, ez a feladat az új, baloldali városvezetés feladata lesz.

Horváth Csaba arról is beszélt: botrányossá vált a közlekedésszervezés, állandóak a dugók a fővárosban, a 96 villamos és 93 trolibusz beszerzését nem sikerült lezárni, a Közbeszerzési Döntőbizottság milliós bírságokat szabott ki. Kisebb a tűzoltóság, kikapcsolják a térfigyelő kamerarendszert, leállították a díjhátralékosok támogatási rendszerét, így az már senkinek nem segít. Az ellenzéki politikus szólt a pártpolitikai alapon kinevezett színházigazgatókról is.

Horváth Csaba hangsúlyozta: a magyarázkodás kevés, tényszerűen rosszabb a helyzet most, mint három évvel ezelőtt.

Szaniszló Sándor fővárosi közgyűlési képviselő ezekhez hozzátette: több mint hatvan napja nem kapnak választ arra, hogy kik a felelősök a Cséry-telepen bekövetkezett környezetszennyezésért, nem tudni, hogy mekkora az anyagi kár, és kik üzérkedtek a szennyezett iszap lerakásával.

Hanganyag: Szabó Gergõ

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.03. péntek, 18:00
Bakondi György
a miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadója, a Stratégiai Tanácsadó Testület tagja
A kormánydöntések nehéz öröksége feszíti a magyar gazdaságot

A kormánydöntések nehéz öröksége feszíti a magyar gazdaságot

A külkereskedelmi egyenleg tavalyi javulását nagyjából azonos mértékben határozta meg két tényező: egyszerre estek be a 2022-es rekordszintekről az energiahordozók árai, valamint a magas infláció miatt beszakadó lakossági fogyasztás miatt csökkent az import. A kormányzat egyes intézkedései – például az ársapkák – ráadásul fenntartották a cserearány-romlás egyensúlyromboló hatását, a gazdaság középtávon meg is fizeti ennek árát magasabb államadósság és finanszírozási költségek formájában, ami végül alacsonyabb növekedési potenciállal jár együtt – derül ki az Európai Bizottság egyensúlytalansági jelentésének egyik elemzéséből.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×