eur:
386.98
usd:
356.05
bux:
68088.24
2024. május 19. vasárnap Ivó, Milán

2013-tól jöhetnek a közbringák Budapesten

Új közlekedési módot honosít meg a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban. Az Európában már sikeres közbringa-rendszerek mintájára 2013-tól Budapest számos pontján ülhetnek közkerékpárra a közlekedők, hiszen elindul a Budapest Bicikli, azaz a BuBi. A rendszer kiépítéséhez szükséges 900 millió forint európai uniós támogatásról szóló szerződést Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára, György István, városüzemeltetési főpolgármester-helyettes és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója írta alá az Autómentes Napon, a forgalom elől lezárt Alkotmány utcában - olvasható a Budapesti Közlekedési Központ közleményében.

Hamarosan új közlekedési eszközzel bővülhet a budapesti környezetbarát közlekedési szolgáltatások kínálata. 2013-tól bárki elvehet a belvárosi önkiszolgáló gyűjtőállomásokról egy közbringát a városon belüli utazásokhoz. A Budapest Bicikli, azaz a BuBi első ütemében 74 állomásról több mint ezer kerékpárt kölcsönözhetünk majd. Budán 15, Pesten 58 és a Margitszigeten egy állomást telepít a Budapesti Közlekedési Központ, de a rendszer bővítésére is készülnek a tervek, hiszen jelentős sikerre számítanak - közölte a BKK.

A belvárosi zónában átlagosan 300-500 méterenként lesznek a gyűjtőállomások, a rendszer első ütemben a dél-budai egyetemváros, a bel-budai Víziváros, a Belváros, Terézváros, Erzsébetváros teljes területén, illetve Újlipótváros, Ferencváros, Józsefváros belsőbb területein épül ki, keleti határa a Dózsa György útnál, a Városliget vonalában lesz.

A speciális alkatrészekből összeszerelt közbringát regisztrált és alkalmi BuBi-használók a nap 24 órájában, a hét minden napján, egész évben igénybe vehetik a közlekedési szabályok betartásával.

A cél az, hogy a kerékpárok csak az utazás idejére legyenek használatban, és minél többen használják ugyanazt a bringát egy nap. A kerékpárok az első 30 percben ingyenesen lehet használni.

A közlemény szerint a BuBi célja kettős: olyan közlekedők számára biztosítja a városi kerékpározás kényelmét és gyorsaságát, akik nem tudják valamilyen okból saját biciklijüket használni - például azért, mert vonattal járnak be Budapestre, hegyen laknak, a nap valamely szakában kénytelenek más közlekedési módot használni (tömegközlekedni vagy autózni), esetleg nincs még saját biciklijük. A BuBi hatása azonban áttételes is lesz: népszerűsíti majd a városi kerékpározást, ezzel növelve a legkörnyezetbarátabb közlekedési mód részarányát Budapesten.

A fejlesztéssel egyidejűleg a Belváros kerékpárosbarát fejlesztése is megtörténeik, ennek keretében a BuBi hatásterületén az útvonalak és csomópontok forgalmi rendjét átfogóan felülvizsgáljuk és kerékpározhatóvá teszik

A Budapesti Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszer kialakítása nevű projekt európai uniós támogatása 900 millió forint, melyet az Európai Regionális Fejlesztési Alap biztosít az Új Széchenyi-terv keretében, az önrészt a Fővárosi Önkormányzat biztosítja a BKK számára.

A BuBi rendszer megvalósításához szükséges európai uniós támogatásról szóló szerződést a csütörtökön, Autómentes Napon, a városi kerékpározás ünnepe, a Critical Mass előtt Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastrukturális ügyekért felelős államtitkára, György István, városüzemeltetési főpolgármester-helyettes és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója látta el kézjegyével.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×