Az új-zélandi versenyző, Bruce McLaren 1966-ban indította először saját autóit a Forma-1-es világbajnokságon. A CanAm sorozatban már sikeres márka első Forma-1-es győzelmét maga Bruce McLaren aratta 1968-ban.
A pilóta 1969-ben a világbajnokság harmadik helyén zárt. 1970-ben azonban egy CanAm autó tesztelése közben életét vesztette. Bruce McLaren halála után a csapat irányítását Teddy Mayer vette át.
Az első bajnoki címek
Emerson Fittipaldi 1974-ben érkezett a csapathoz, és rögtön egyéni, valamint csapatvilágbajnoki címet szerzett a McLarennek. Az 1975-ös kissé gyengébb év után aztán bátyja csapatához, a Coopersucar-hoz pártolt át.
1976-ban James Hunt egy McLaren-ben előzte meg az év végi elszámolásnál az égési sérüléseiből gyógyuló Niki Laudát. Ezzel a sikerrel azonban meg is elégedett, és érezhetően inkább a bulizásra figyelt oda, semmint a versenyzésre.
Ron Dennis új csapatot épít
1980-ban Ron Dennis vette át a csapat irányítását. Ebben az évben a McLaren autóiban egy újonc francia pilóta tűnt fel: Alain Prost.
1982-ben Dennis visszacsalogatta a Forma-1-be Niki Laudát. És bár nagyon tisztelte az osztrák világbajnokot, a szerződésében mégis kikötötte: az első három versenyén eredményeket kell produkálnia ahhoz, hogy a teljes fizetését megkapja. Lauda a harmadik versenyen győzött...
A McLaren 1983-ban kapta meg a turbómotort: a Porsche látta el erőforrásokkal az angol istállót.
A névhasználatról azonban nagyvonalúan lemondott, így lett a McLaren-Porsche-ből McLaren-TAG. A következő évre visszatért a csapathoz a kis francia, Alain Prost.Az 1984-es egyértelműen a McLaren éve volt. Niki Lauda és Alain Prost felváltva nyerték a futamokat, és végül Lauda mindössze fél ponttal Prostot megelőzve lett világbajnok. A McLaren pedig megnyerte története második csapatvilágbajnoki címét!
1985-ben csak annyit változott a helyzet, hogy Lauda háromszoros világbajnokként már nem küzdött annyira, így Prost simán besöpörhette első világbajnoki címét. A csapatvilágbajnoki cím a Ferrari visszaesésének köszönhetően ismét a McLaren vitrinjébe került.
1986-ban Lauda helyére Keke Rosberg került, Prostnak pedig megint keményen kellett küzdenie, a két Williams-Honda: Nelson Piqet és Nigel Mansell ugyanis az utolsó pillanatig esélyesek voltak a bajnoki címre. Végül Mansell defektje döntötte el a versengést, Prost javára.
Senna, Prost és a McLaren-Honda
1988-ban Ayrton Senna érkezett a csapathoz, és hozta magával az akkorra már kétszeres csapatvilágbajnok Honda motort. Prost és Senna legendás csatát vívtak, a 16 versenyből 15-öt ők nyertek meg, és a végén nagyon furcsa eredmény született: hiába szerzett az év folyamán Prost több pontot, a végelszámolásnál csupán a legjobb 13 eredményt vették figyelembe, így Senna lett a világbajnok.
1989-ben Prost ismét több pontot gyűjtött - ekkor azonban már a levonások után is több maradt nála, így egy Japánban történt ütközés után megszerezte harmadik világbajnoki címét.
1990-ben Prost a Ferarrihoz igazolt, Senna mellé pedig Berger érkezett. Senna és Prost ismét nagy csatát vívtak, az év végi ütközés ezúttal Sennának kedvezett: a brazil másodszor is világbajnok lett.
1991-ben felemás évet zárt a McLaren. Senna hiába panaszkodott, hogy az autó nem elég erős, mivel megnyerte az évad első négy futamát. Ez a figyelmetlenség csaknem újabb világbajnoki címébe került, végül azonban meglett a harmadik.
A McLaren 1988 és 1991 között zsinórban négy csapatvilágbajnoki címet nyert.A következő évek a Williams-ekről szóltak, és bár Senna időnként fel tudta venni velük a versenyt, összességében esélytelen volt.
1993-ban érkezett a csapathoz Mika Hakkinen. A Honda visszavonulása után Ford motorral futó csapat egy rövid Peugeot-s kitérő után a Mercedessel kötött szerződést. Hakkinen csapattársa David Coulthard lett (és maradt is hat évig).
Az "Ezüst nyilak" visszatérnek
A Marlboro 1996 év végén elköszönt a csapattól, amely a következő évtől a West és a Mercedes kedvéért ezüstbe öltözött. 1997-ben megszületett a McLaren-Mercedes első közös győzelme (a McLaren első győzelme 1993 óta).
1998-ban Hakkinen ellenállhatatlanul versenyezve megnyerte a világbajnokságot, és a csapatvilágbajnoki címet is bezsebelték.
1999-ben Hakkinen - ha nem is könnyen - duplázott. De a Ferrari már ekkor is erős ellenfélnek tűnt. 2000-ben még volt esélyük a bajnoki címre, de fokozatosan visszaestek.
2002-ben Mika Hakkinen helyét Kimi Raikkonen vette át. A fiatal finn 2003-ban és 2005-ben a világbajnokság második helyéig küzdötte fel magát.
Idén a McLaren autóiban a címvédő Fernando Alonso és az újonc Lewis Hamilton ülnek majd. A csapat célja természetesen idén is a világbajnoki cím megszerzése lesz.