Infostart.hu
eur:
390.34
usd:
331.48
bux:
111046.97
2025. december 23. kedd Viktória
Nyitókép: Pixabay

Könnyített karanténintézkedések a TIR sofőröknek

Az áruszállítás fenntartása érdekében könnyítést kaptak a határt átlépő fuvarozók a karanténintézkedések alól - mondta el az InfoRádió Reggelinfó című műsorában Árvai Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének kommunikációs menedzsere. Kérik a lakosságot, hogy de diszkriminálják vírushordozóként a sofőröket és családjaikat.

A határon belépő fuvarozó gépkocsivezetőkre vonatkozó 14 napos karanténintézkedés könnyítéséről döntött a kormány a fuvarozók kérésére - mondta az InfoRádiónak Árvai Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének kommunikációs menedzsere. Hozzátette: ez az intézkedés a forgalomból két hétre kivont gépkocsivezetők miatt komoly nehézségeket okozott és okoz most is fuvarozó cégeknél, hiszen ez egyébként is egy hiányszakma, és ha 14 napra eltűnnek a sofőrök, akkor elég nehézkes fenntartani az ellátási láncot.

Az újdonság elmondása szerint az, hogy ez a 14 napos karantén bár vonatkozik a gépkocsivezetőkre, amennyiben

ők nyilatkoznak arról, hogy munkára alkalmasak és nem tapasztalnak magukon betegségtüneteket, akkor az illetékes járványügyi hatóság felé ezt jelezve, ez a karantén bármikor feloldható.

Természetesen a szigorú egészségügyi szabályok betartása mellett, és az ellátási lánc további résztvevőinek megóvásával, tehát egyfajta izolációval, de a fuvarozás bármikor elkezdhető újra - tette hozzá Árvai Tivadar. Így a belföldi és a nemzetközi áruszállítás is működni tud, és nem veszélyezteti az ellátási lánc működését a karantén intézkedés.

"Sajnos azt tapasztaljuk, hogy a fuvarozókkal és családjaikkal szemben kialakult egy rossz gondolkodás: vírushordozóként jelentek meg a köztudatban, és a szűkebb környezetükben is egyfajta kirekesztő magatartást tapasztalnak. Ez egy nagyon rossz irány, gondolkodás, a gépkocsivezetők semmivel sem veszélyesebbek, mint bárki más a környezetünkben, ugyanakkor nagyon fontos a tevékenységük, hiszen rajtuk múlik, hogy működik-e az ellátási lánc" - hangsúlyozta Árvai Tivadar.

"Ezért azt kérjük, hogy ne kirekesszük, hanem inkább bátorítsuk őket, mert tényleg ők is hősiesen helytállnak ebben a nehéz helyzetben"

- tette hozzá.

Szavai szerint a sofőrök eddig is nagyon komolyan vették a járványvédelmi intézkedéseket, és már hetek óta a maszk, a gumikesztyű használata és egyéb higiéniai előírások betartása mellett dolgoznak. A fel és lerakóhelyek eleve kérik, hogy maszkban és gumikesztyűben dolgozzanak a gépkocsivezetők - mondta Árvai Tivadar.

Az egyszer használatos védőeszközhiány itt is érződik, ezért az egyesület nagyon fontosnak tartaná, hogy a kormányzat - ahogyan lehetséges és módja nyílik rá - ilyen eszközökkel is támogassa az ágazatot.

Emellett hamarosan kidolgoznak egy protokollt arra is, hogyan oldható meg az árurakodásban és az adminisztrációban dolgozókat minél jobban védjék. Gyakorlatilag arról lenne szó, hogy a sofőr nem vesz részt a rakodásban, árukezelésben. Az adminisztrációban pedig olasz mintára úgy járnának el, hogy a papírkezelésben, fuvarlevelek átadásánál egyszerre csak egy gépkocsivezetővel foglalkoznak, megtartva az 1-1,5-2 méteres távolságot, az egyik leteszi a papírt, a másik hátralép, aláírnak, visszalép, ismét eltávolodnak egymástól. A cél, hogy lehetőség szerint ne kerüljön sor fertőzésre.

Mivel így a sofőr nem tud részt venni az árukezelésben, előfordulhat, hogy a szokottnál több lesz a gyakorlatlan személyzet által túlsúlyosra rakodott kamion, amit utólag nem tud a gépkocsivezető korrigálni. Az érdekképviselet kérte a kormányt, hogy

a nemzeti tengelysúly mérő rendszer működését most korlátozzák valahogyan, vagy függesszék fel, annak érdekében, hogy a fuvarozó cégeknek ez se okozzon problémát.

Voltak és vannak átmeneti problémák a határforgalomban - mondta Árvai Tivadar. A hirtelen meghozott döntések következményeire példaként a keddi hegyeshalmi torlódást említette. Ott a román és bolgár személygépkocsik feltorlódása miatta kamionforgalom is beszorult a Hegyeshalom előtti sorba. Ezt csak részben enyhítette az éjszakai határnyitás. (Azóta újra hihetetlen mértékben feltorlódott a sor az osztrák-magyar átkelőhelyen. Erről bővebben itt olvashat.)

Európában egyébként is mindenhol vannak fennakadások a határforgalomban, hiszen minden tagország meghozta a maga korlátozó intézkedéseit a gépjárműforgalom részére. Ez általában egészségügyi szűrést jelent, ahol a testhőmérséklet mérés eredményeképpen szűrnek és vesznek ki kockázatosnak ítélt személyeket a forgalomból - mondta Árvai Tivadar. Hozzátette: ez mindenképpen lassítja az áruszállítást, de Európa-szerte az a cél, hogy lazítsák, lehetőség szerint biztosítsák az áruszállítást, és a szükséges szolgáltatások áramlását. Az európai és a magyar áruszállítási lánc nincs veszélyben, minden kormány és az EU is azon dolgozik, hogy a járművek mozgását biztosítsa az unió minden tagországa felé - hangsúlyozta Árvai Tivadar.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
A januártól életbe lépő változásokról szólt az idei utolsó Kormányinfó

A januártól életbe lépő változásokról szólt az idei utolsó Kormányinfó

Az ünnepek miatt szokatlan időben, kedden délután fél 4-től kezdték a Kormányinfót. Orbán Viktor miniszterelnök korábban azt posztolta, hogy az év valószínűleg utolsó kormányülését tartották kedden. A Kormányinfón nem hangzott el nagy bejelentés, elsősorban a januártól életbe lépő változásokat ismertették. A kormányülésen szó esett a Benes-dekrétumokról is, Orbán Viktor tárgyalt szlovák kollégájával az ügyről – mondta Gulyás Gergely.

Ezeket tanácsolja a szakértő, hogy biztonságosak legyenek az ünnepi fogások

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal élelmiszeriparért és élelmiszerbiztonsági ellenőrzésért felelős elnökhelyettese az InfoRádióban arról beszélt, mire figeljünk a nyers húsok, halak és tojás esetén annak érdekében, hogy semmilyen emésztőrendszeri panasz, megbetegedés ne árnyékolja be az adventi és karácsonyi időszakot.
VIDEÓ
Európa másolja a háborús taktikát, lángokban a stratégiai kikötő – Háborús híreink kedden

Európa másolja a háborús taktikát, lángokban a stratégiai kikötő – Háborús híreink kedden

Sikeresen lezajlottak a német TDW és a Stark Defence hadiipari vállalatok első élestesztjei a Virtus típusú kamikazedrónnal, megnyitva ezzel az utat az új drónfegyverek rendszerbe állítása előtt a Bundeswehrnél. A helyi hatóságok közleménye szerint Ukrán dróncsapás ért két hajót és két stéget az oroszországi Krasznodari régió fekete-tengeri partvidékén – írja a Sky News. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfrissebb eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×