Infostart.hu
eur:
387.79
usd:
330.76
bux:
109547.02
2025. december 18. csütörtök Auguszta

Kína Oroszországnak gyárt majd autókat?

A következő néhány évben Brazília, Oroszország, India és Kína lesz a legnagyobb felvevőpiac az autógyártásban, éppen ezért az autógyárak ezekbe az országokba növelik leginkább a termelést - derül ki a PricewaterhouseCoopers felméréséből.

Az elmúlt évek számos vállalati csődöt, gyárbezárásokat, illetve jelentős átszervezést hoztak az autóiparban. A magas alapanyagárak, a csökkenő profit, valamint a tovább élesedő globális verseny felértékeli a fejlődő országok jelentőségét az autógyárak szemében.

Bár számos fejlett autóiparral rendelkező országban várható még további növekedés a következő években, az igazi áttörést a szakemberek várakozásai szerint Brazília, Oroszország, India és Kína fogja produkálni.

Brazília és az alternatív üzemanyagok

A négy ország közül a brazil piac az egyik legérdekesebb az autóipar szempontjából. Az amúgy igen versenyképes feltételeket a magas adókulcsok és kamatok, a gyengülő fogyasztói vásárlóerő nehezíti.

A brazil autóipar egyik jellegzetessége az alternatív üzemanyagokkal, benzin, etanol, illetve e kettő keverékével is működő gépjárművek túlsúlya.

A rohamosan emelkedő olajárak arra késztetik az autógyárakat, hogy mélyebben tanulmányozzák a brazil tapasztalatokat.

Oroszországból kiszorulnak az orosz autók?

Csakúgy mint a dél-amerikai országban, az autóipar az orosz gazdaságban is az egyik legdinamikusabban fejlődő szektor. A kedvező gazdasági környezet és a külföldi márkák iránti igény Oroszországot az egyik legvonzóbb autóipari régióvá teszi.

A külföldi márkák helyi gyártásában a következő hét évben 375%-os növekedést vetítenek előre a felmérések. Az egyre erősödő versenyben az orosz márkák kiszorulhatnak a piacról a globális, illetve a továbbra is nagyon olcsó kínai márkák térhódításának következtében.

Hasonlóan Oroszországhoz, az indiai autóipar is látványosan fejlődik, köszönhetően annak, hogy a nagyobb autógyártó cégek majdnem mindegyike létrehozott már indiai összeszerelő üzemet.

Kínai autó? Még Önnek is lehet!

Kína az Egyesült Államok, Japán és Németország mögött jelenleg a negyedik legnagyobb autógyártó hatalom a világon. A helyzet azonban hamarosan megváltozhat: Kína már az idei év során átveheti a harmadik helyet Németországtól. Tavaly már Kína generálta a teljes globális autóipari növekedés 23%-át.

A belső piacon a fenntartható fejlődés legfontosabb hajtómotorja a kiugróan gyorsan növekvő középosztály vásárlóereje Jelenleg 50 millióan tartoznak ide, de számuk 2010-re az előrejelzések szerint megháromszorozódik.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Magyarics Tamás: nagy tankerhajóként fordul az Egyesült Államok az új nemzetbiztonsági stratégiával

Magyarics Tamás: nagy tankerhajóként fordul az Egyesült Államok az új nemzetbiztonsági stratégiával

A nyugati félteke védelme nagyobb hangsúlyt kapott az Egyesült Államok nemzetbiztonsági stratégiájában, mint korábban – erről is részletesen beszélt az InfoRádió Aréna című műsorában Magyarics Tamás külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora. Sorra vette Washington terveit a nagy óceáni átjáróknál, megvilágította a Kínát, Grönlandot, Venezuelát érintő amerikai célok hátterét.

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Megforgatták a forintot, megjött a fordulat is

Megforgatták a forintot, megjött a fordulat is

Jelentős mértékben gyengült a magyar fizetőeszköz árfolyama az elmúlt napokban az euróval és a dollárral szemben. A piaci mozgás hátterében nagyrészt az MNB keddi sajtótájékoztatóján elhangzott gondolatok állnak, amelyek a magyar jegybank lazuló előretekintő iránymutatását és - az adatok megfelelő alakulása esetén - a kamatcsökkentési ciklus megkezdését vetítették előre. Az MNB kommunikációs hangvételének puhulására erős piaci reakció érkezett: a forint árfolyama a döntés óta közel 6 egységet emelkedett az euróval és a dollárral szemben is, ami körülbelül 1,5 százalékos gyengülésnek felel meg. A forint gyengülő tendenciája kezdetben ma is folytatódott (az euró jegyzése már az október vége óta nem látott 390-es szint felett is járt), Kurali Zoltán MNB-alelnök óvatosságot hangsúlyozó megszólalása azonban fordulatot hozott a devizapiacokon. Végül erősödéssel állt meg az árfolyam.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×