eur:
392.93
usd:
366.33
bux:
0
2024. április 26. péntek Ervin

Kína Oroszországnak gyárt majd autókat?

A következő néhány évben Brazília, Oroszország, India és Kína lesz a legnagyobb felvevőpiac az autógyártásban, éppen ezért az autógyárak ezekbe az országokba növelik leginkább a termelést - derül ki a PricewaterhouseCoopers felméréséből.

Az elmúlt évek számos vállalati csődöt, gyárbezárásokat, illetve jelentős átszervezést hoztak az autóiparban. A magas alapanyagárak, a csökkenő profit, valamint a tovább élesedő globális verseny felértékeli a fejlődő országok jelentőségét az autógyárak szemében.

Bár számos fejlett autóiparral rendelkező országban várható még további növekedés a következő években, az igazi áttörést a szakemberek várakozásai szerint Brazília, Oroszország, India és Kína fogja produkálni.

Brazília és az alternatív üzemanyagok

A négy ország közül a brazil piac az egyik legérdekesebb az autóipar szempontjából. Az amúgy igen versenyképes feltételeket a magas adókulcsok és kamatok, a gyengülő fogyasztói vásárlóerő nehezíti.

A brazil autóipar egyik jellegzetessége az alternatív üzemanyagokkal, benzin, etanol, illetve e kettő keverékével is működő gépjárművek túlsúlya.

A rohamosan emelkedő olajárak arra késztetik az autógyárakat, hogy mélyebben tanulmányozzák a brazil tapasztalatokat.

Oroszországból kiszorulnak az orosz autók?

Csakúgy mint a dél-amerikai országban, az autóipar az orosz gazdaságban is az egyik legdinamikusabban fejlődő szektor. A kedvező gazdasági környezet és a külföldi márkák iránti igény Oroszországot az egyik legvonzóbb autóipari régióvá teszi.

A külföldi márkák helyi gyártásában a következő hét évben 375%-os növekedést vetítenek előre a felmérések. Az egyre erősödő versenyben az orosz márkák kiszorulhatnak a piacról a globális, illetve a továbbra is nagyon olcsó kínai márkák térhódításának következtében.

Hasonlóan Oroszországhoz, az indiai autóipar is látványosan fejlődik, köszönhetően annak, hogy a nagyobb autógyártó cégek majdnem mindegyike létrehozott már indiai összeszerelő üzemet.

Kínai autó? Még Önnek is lehet!

Kína az Egyesült Államok, Japán és Németország mögött jelenleg a negyedik legnagyobb autógyártó hatalom a világon. A helyzet azonban hamarosan megváltozhat: Kína már az idei év során átveheti a harmadik helyet Németországtól. Tavaly már Kína generálta a teljes globális autóipari növekedés 23%-át.

A belső piacon a fenntartható fejlődés legfontosabb hajtómotorja a kiugróan gyorsan növekvő középosztály vásárlóereje Jelenleg 50 millióan tartoznak ide, de számuk 2010-re az előrejelzések szerint megháromszorozódik.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
A magyar államadósság fontos része, mégis alig tudunk róla valamit: mire jó a Diszkont Kincstárjegy?

A magyar államadósság fontos része, mégis alig tudunk róla valamit: mire jó a Diszkont Kincstárjegy?

Az elmúlt években újra emelkedett a Diszkont Kincstárjegyek (DKJ) aránya a magyar adósságfinanszírozáson belül, azt követően, hogy 2015-2021 között jelentősen visszaesett az állományuk. A Diszkont Kincstárjegy fontos likviditáskezelési eszköz, ezzel tudja ugyanis a finanszírozási igény rövidtávú ingadozását simítani az állam. 2024-ben fontos változások tapasztalhatók ezen a piacon, jelentősen csökkenhet a forgalomban lévő sorozatok száma és hamarosan elindulhat a csereaukciós rendszer.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×