eur:
389.49
usd:
361.89
bux:
68002.24
2024. május 4. szombat Flórián, Mónika

Kik játszanak a számítógépes közösségi játékokkal?

Egy év alatt 71 százalékkal nőtt az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban a számítógépes közösségi játékokkal - például a FarmVille-lel vagy a Bejeweled Blitz-cel - játszók száma - derült ki a PopCap kutatásából.

A kutatás kitűzött célja az volt, hogy megállapítsa, a két országban hányan játszanak a közösségi játékokkal heti negyedóránál többet, és hogy azonosítsa az egy évvel korábbi felméréshez képest bekövetkezett eltolódásokat, változásokat a játékosok táborának összetételében, a felhasználói szokásokban. A módszer egy 38 kérdésből álló kérdőívre épült, amelyet interneten keresztül tölthettek ki a brit és amerikai válaszadók 2011. szeptember 15-22. között.

Az adatsorok jelentős gyarapodást mutatnak a játékosok táborában tavalyi vizsgálathoz képest. Az internet-használók 42 százaléka játszott valamilyen közösségi játékkal az elmúlt három hónapban, szemben a 2010-ben mért 28 százalékkal. A játékosok túlnyomó többsége - az internet használók 41 százaléka - heti tizenöt percnél többet tölt a közösségi játékokkal, míg tavaly ez az érték csak 24 százalék volt. Az aktív játékosok, tehát heti hat óránál többet játszók száma több mint duplájára emelkedett egy év alatt: 7-ről 15 százalékra - számol be az ELTE TÁTK hírlevele.

A számítógépes közösségi játékok tehát mind elterjedtségükben, mind játék-intenzitásban növekedő trendet idéztek elő az utóbbi időben. A játékosok kétharmada legalább naponta egyszer játszik, 41 százalékuk naponta többször is időt szakít kedvenc játékára. A játékosok 30 százaléka "újonc", tehát az elmúlt egy év folyamán játszott először a közösségi média elterjedése által életre hívott új típusú játékokkal.

17 százalékuk számára a számítógépes játékok világába a közösségi játékok jelentették a belépőt, tehát korábban semmilyen más játékkal nem játszottak gépükön. E csoport javarészt 50 évnél idősebb nőkből áll, akik kevesebbet játszanak a "veteránoknál", és pénzbe kerülő tárgyakat, ajándékokat is ritkábban vásárolnak az átlagnál.

Összességében azonban a közösségi játékok felhasználóinak körében emelkedett azok aránya, akik valódi pénzért virtuális pénzt vagy javakat vásároltak: 14-ről 26 százalékra emelkedett arányuk. A férfiakra inkább jellemző a valódi pénzzel fizetés. A kutatók szerint a jövőben további emelkedésre kell felkészülni: egyre többen, egyre több pénzt fognak virtuális árucikkekre költeni.

Továbbra is elsősorban desktop és laptop számítógépeken játszanak a felhasználók, azonban a kutatásból kiolvasható, hogy a mobiltelefonok és táblagépek aránya is emelkedésnek indult.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×