eur:
409.82
usd:
394.32
bux:
0
2024. december 26. csütörtök István
Védőmaszkot viselő utas a prágai Václav Havel repülőtéren 2020. május 18-án. A koronavírus-járvány miatti kéthónapos kényszerszünet után a mai naptól újra indulnak járatok a cseh fővárosból, de egyelőre csak Amszterdamba, Frankfurtba, Párizsba és Stockholmba.
Nyitókép: MTI/EPA/Martin Divisek

Talán kellemetlenek, de szükségesek a változtatások a légi közlekedésben

A koronavírus-járványra szabott, szigorú szabályokat fogalmaztak meg a légi közlekedést szabályozó európai hatóságok – mondta az InfoRádiónak az Egek Ura blog szerkesztője.

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) és az Európai Betegségmegelőzési és Járványvédelmi Központ (ECDC) két sarkalatos területen is változásokat sürget, amelynek részletszabályain még jelenleg is dolgoznak. Az egyik, hogy a repülőgépek fedélzetén egyfelől mindenki számára, így az utaskísérők és az utasok számára egyaránt

kötelező legyen a maszkviselés és kerüljék el a szoros kontaktusokat. A másik, hogy tegyék lehetővé a biztonságos közlekedést a repülőtereken,

amelyek Európa-szerte jellemzően zsúfoltak – fogalmazott az InfoRádiónak Varga G. Gábor, aki szerint utóbbi meglehetősen nagy kihívás lesz. Az irányelv szerint ugyanis a hozzátartozók nem léphetnének be a terminálépületekbe, az utasoknak pedig egy előzetes kérdőívet is ki kell tölteniük felszállás előtt. Automatizálnák a bőröndfeladást is, és mobiltelefonnal, online formában történne a check-in, hogy

minél kevesebb legyen a személyes érintkezés.

Emellett – tette hozzá a repülési szakújságíró – a repülőtereknek a terminálon belül vizsgálniuk kellene az emberek testhőmérsékletét, valamint gondoskodniuk kell arról, hogy a maszkviselési, valamint távolságtartási szabályok be legyenek tartva.

A szakember egyetértett, a szigorításokat sokan egyfajta vegzatúrának vehetik majd, és többeket eltántoríthatnak az utazástól, azonban mint kiemelte: a hatóságok feladata a légi közlekedés biztonságának a szavatolása. És miután a bizonytalanságok miatt jelenleg a későbbi időpontokra nem lehetséges a jegyfoglalás, ami miatt a légitársaságok pénzügyi rendszerében a bevételi oldal teljesen megborult, mindenki elemi érdeke, hogy első körben valahogyan elkezdjen működi a szektor, és majd ezt követheti egy „finomhangolás” – tette hozzá az Egek Ura blog szerkesztője.

Úgy vélte, számos esetben az utasok „lelkének szóló” intézkedésről van szó. Hiszen, mint megjegyezte: egy repülőgépen teljesen biztonságban van az utas,

miután 3 percenként kicserélődik a levegő, és igaz ugyan, hogy közel ülnek egymáshoz az emberek, akár órákon át, ez mégis egyfajta garanciát jelent.

A repülőterek viszont más kérdés – folytatta a repülési szakújságíró – ugyanis ott nagyon „sokféle” ember fordul elő, adott esetben nem is mindig lehet garantálni a távolságtartás szabályait. De az bizonyos, hogy a boltokban már megszokott várakozási–távolságtartási pontokat a beszállító kapuknál is jelezni fogják másfél méteres távolságra egymástól, ahogyan a mosdók minél gyakoribb fertőtlenítése is elvárás lesz.

Varga G. Gábor megjegyezte: ha valaki utazik, akkor nemcsak a légi közlekedés során van kitéve a fertőzés veszélyének, hanem akkor is, ha étterembe megy, ha szállodai szolgáltatásokat vesz igénybe, vagy amikor autót bérel. Meglátása szerint a várható intézkedéseknek fő motiválóereje

az esetleges beteg embereket kiszűrése,

vagy ha ezt nem sikerül, akkor a fertőzőképességük minimalizálása – hiszen például a maszkviseléssel is a többi embert védjük, nem magunkat.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×