Infostart.hu
eur:
381.49
usd:
327.4
bux:
109269
2025. december 5. péntek Vilma
Helyben összeszerelt Modulo buszok sorakoznak a BKV kelenföldi autóbuszgarázsában 2018. október 18-án.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Rettegnek a BKV-sofőrök, telefonos segítséget kérnek

Biztonsági védelmet kérnek a közfeladatot ellátó BKV-sofőrök, mert elegük lett a rendszeres bántalmazásból, amit az utasoktól kell elszenvedniük.

Tömegével fogják panaszbejelentéssel ostromolni mostantól a BKV járművezetői is a BKK telefonvonalát, amelyet kizárólag azért üzemeltet a cég, hogy az utasok „feljelenthessék” a nekik nem tetsző sofőröket. Erre ráadásul a napokban nyilvános felhívásban is buzdította az utasokat a cég.

A BKV-sofőröknél ez a kivételesen méltatlan eljárás kiverte a biztosítékot, hiszen naponta többféle bántalmazást kell elszenvedniük az utasoktól: szóban és tettleg is rendszeresen vegzálják, még a forgalmi dugók miatt is képesek leköpdösni, akár megütni is őket. Mégsem kapnak védelmet. Ez tarthatatlan és végtelenül veszélyes – jelentette ki Naszályi Gábor. A cégnél működő Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elnöke, a Magyar Szakszervezeti Szövetség (MASZSZ) elnökségének a tagja szerint betelt a pohár: a sofőrök védelmet kérnek. A járművezetők közfeladatot ellátó személyek, ezért fokozott védelemben kellene részesíteni őket – érvel az elnök.

Máris elkezdődött egy figyelemfelkeltő megmozdulás:

sorra hívják a járművezetők is azt a panaszvonalat, amelyet a BKK kizárólag az utasok bejelentéseinek fogadására működtet.

Az elnök arra buzdítja BKV-s kollégáit, hogy minél többen tegyék ezt. Tömegével fogják hívni a számot és bejelentést tesznek egészen addig, amíg nem kapnak kellő figyelmet és védelmet – jelentette ki.

Elvárják, hogy a munkáltató védje meg őket az utasok dühétől, ha másként nem megy, akkor biztonsági őrökkel. Vannak olyan „fekete” vonalak, amelyeken köztudottan rendszeres a buszsofőrök elleni támadás, kezdetnek legalább az ott közlekedő buszokra, főleg csúcsidőben lenne fontos erősítést küldeni. Igaz, a járművek többségében van belső kamera, ám a megállókból érkező hangot és képet egyik sem rögzíti, így gyakran csak az kerül rá a felvételre, amit a járművezető reagál egy durva provokációra, támadásra. Éppen ezért a járművezetők igen nehezen tudják bizonyítani az ártatlanságukat egy összetűzésben. Ráadásul ott helyben csak akkor kapnak segítséget – többnyire rendőrit –, amikor már ütik őket az utasok.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Történelmi megállapodás előtt áll az EU – 25 éve várunk erre

Történelmi megállapodás előtt áll az EU – 25 éve várunk erre

Már meghallgatható a Portfolio Checklist pénteki adása. A műsor első részében arról beszélgettünk, hogy sikerült véglegesíteni az EU és a dél-amerikai Mercosur-országok között létrejövő, rendkívül átfogó partnerség részleteit. Ez nagy jelentőségű, hiszen az együttműködés immár 25 éve előkészítés alatt áll, és még ma is akadnak olyan kérdések, amelyeket tisztázni kell. A témát Sasvári Marcell, a Portfolio uniós ügyekkel foglalkozó elemzője segített kibontani. A második részben az idei, immár tizenhatodik alkalommal megrendezett Portfolio Property Awards gála kapcsán áttekintettük, melyek a legfrissebb piacformáló trendek a hazai ingatlanpiacon. Arra is kitértünk, hogy a lokáción túl mi lehet egy projekt valódi sikerkulcsa, és milyen előnyt jelenthet egy ESG-szemléletű megközelítés. Vendégünk Székely Ádám, az Innovinia tulajdonosa és ügyvezető igazgatója volt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×