eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
Helyben összeszerelt Modulo buszok sorakoznak a BKV kelenföldi autóbuszgarázsában 2018. október 18-án.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Rettegnek a BKV-sofőrök, telefonos segítséget kérnek

Biztonsági védelmet kérnek a közfeladatot ellátó BKV-sofőrök, mert elegük lett a rendszeres bántalmazásból, amit az utasoktól kell elszenvedniük.

Tömegével fogják panaszbejelentéssel ostromolni mostantól a BKV járművezetői is a BKK telefonvonalát, amelyet kizárólag azért üzemeltet a cég, hogy az utasok „feljelenthessék” a nekik nem tetsző sofőröket. Erre ráadásul a napokban nyilvános felhívásban is buzdította az utasokat a cég.

A BKV-sofőröknél ez a kivételesen méltatlan eljárás kiverte a biztosítékot, hiszen naponta többféle bántalmazást kell elszenvedniük az utasoktól: szóban és tettleg is rendszeresen vegzálják, még a forgalmi dugók miatt is képesek leköpdösni, akár megütni is őket. Mégsem kapnak védelmet. Ez tarthatatlan és végtelenül veszélyes – jelentette ki Naszályi Gábor. A cégnél működő Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elnöke, a Magyar Szakszervezeti Szövetség (MASZSZ) elnökségének a tagja szerint betelt a pohár: a sofőrök védelmet kérnek. A járművezetők közfeladatot ellátó személyek, ezért fokozott védelemben kellene részesíteni őket – érvel az elnök.

Máris elkezdődött egy figyelemfelkeltő megmozdulás:

sorra hívják a járművezetők is azt a panaszvonalat, amelyet a BKK kizárólag az utasok bejelentéseinek fogadására működtet.

Az elnök arra buzdítja BKV-s kollégáit, hogy minél többen tegyék ezt. Tömegével fogják hívni a számot és bejelentést tesznek egészen addig, amíg nem kapnak kellő figyelmet és védelmet – jelentette ki.

Elvárják, hogy a munkáltató védje meg őket az utasok dühétől, ha másként nem megy, akkor biztonsági őrökkel. Vannak olyan „fekete” vonalak, amelyeken köztudottan rendszeres a buszsofőrök elleni támadás, kezdetnek legalább az ott közlekedő buszokra, főleg csúcsidőben lenne fontos erősítést küldeni. Igaz, a járművek többségében van belső kamera, ám a megállókból érkező hangot és képet egyik sem rögzíti, így gyakran csak az kerül rá a felvételre, amit a járművezető reagál egy durva provokációra, támadásra. Éppen ezért a járművezetők igen nehezen tudják bizonyítani az ártatlanságukat egy összetűzésben. Ráadásul ott helyben csak akkor kapnak segítséget – többnyire rendőrit –, amikor már ütik őket az utasok.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Tizenkét év után lett újra magyar tagja a Nemzetközi Öttusa Szövetség elnökségének, miután Gyenesei Leilát beválasztották az irányító testületbe a tisztújító kongresszuson. A világbajnok öttusázó az InfoRádióban elmondta: a sportág népszerűbbé és jobban eladhatóbbá válhat azzal, hogy a lovaglás helyére bekerült az akadályverseny a számok közé.

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×