Párizs után pénteken Rio de Janeiróban tartanak istentiszteletet az AF447-es járat utasaira és személyzetére emlékezve. Közben a brazil haditengerészet mentőflottája, egy amerikai Orion felderítő és egy francia AWACS radargép is folytatja a kutatást azon a hatalmas kiterjedésű területen, ahol a gép egyes darabjait felfedezték.
Az eddig megtalált legnagyobb darab 7 méteres, és 90 kilométerre találták meg az előzőleg felfedezett üléstől és mentőmellénytől. A körzetben egy 20 kilométer kiterjedésű olajfoltot is felfedeztek. Mindez arra utal, hogy nem történhetett robbanás, mert az üzemanyag nem égett el.
Nelson Jobim brazil védelmi miniszter azt mondta, kizárják a terrortámadás lehetőségét - hasonlóan nyilatkozott a francia védelmi minisztérium és a Pentagon is.
A rossz idő késlelteti annak a francia hajónak az érkezését, amely távirányítású mini-tengeralattjárókat hoz a fedélzetén, hogy felkutassák a repülési adatokat és a pilóták beszélgetését rögzítő fekete dobozokat. A francia nyomozó hatóság vezetője, Paul-Louis Arslanian azt mondta, nem biztos, hogy a felszínre tudják hozni a fekete dobozokat, és ezért a gép által a katasztrófa előtt továbbított adatok alapján kell folytatni a nyomozást.
A brazil Fernando de Noronha szigetcsoporttól 650 kilométerre található övezetben a tenger mélysége eléri a 7 kilométert, a kutatást pedig nehezíti, egy víz alatti sziklás hegyvonulat.
Lehetséges forgatókönyv
Közben a brazil O Estato de Sao Paulo újság egy név nélküli Air France-forrásra hivatkozva közzétette az események valószínű forgatókönyvét. Az AP hírügynökségnek szintén név nélkül nyilatkozó légügyi szakértő szerint is hihetőnek tűnik a leírás.
A pilóta helyi idő szerint este 11-kor jelzést küldött arról, hogy viharzónán repül át. Műholdas adatok szerint a széllökések sebessége elérte a 160 kilométert óránként.
Tíz perccel később érkezett az első automata üzenet. Kikapcsolt a robotpilóta, az egyik repülési rendszer alternatív áramforrásra váltott, és megsérültek a gép stabilitását biztosító vezérlőeszközök.
Három perccel későbbi jelek szerint elromlott a magasság, sebesség és iránymérő, kezelhetetlenné vált a fő számítógép.
A legutolsó, az első után 14 perccel érkezett üzenet szerint leesett a légnyomás az utastérben, és az elektronikai rendszer teljesen csődöt mondott.
Légügyi szakértők szerint a gép ekkor már zuhanhatott - azt azonban továbbra sem tudják, hogy mi okozhatta a katasztrofális események sorozatát.
Hszi Csin-ping: Szerbia lesz az első európai ország, amellyel Kína a közös jövőre vonatkozó közösséget alakít ki