eur:
387.99
usd:
361.74
bux:
68873.68
2024. május 9. csütörtök Gergely

Air France-tragédia: kizárják a terrorista merényletet

Bár hivatalosan nem erősítették meg, minden bizonnyal még a levegőben több darabra szakadhatott az Atlanti-óceán felett hétfőn eltűnt Air France gép. A rossz időjárás és a rendkívüli mélység hátráltatja a fekete dobozok felkutatását, így a nyomozók egyelőre a gép által a katasztrófa előtt küldött adatokra hagyatkoznak. Az Airbus darabjait egymástól több száz kilométerre fedezték fel. Eddig sem túlélőket, sem holttesteket nem találtak.

Párizs után pénteken Rio de Janeiróban tartanak istentiszteletet az AF447-es járat utasaira és személyzetére emlékezve. Közben a brazil haditengerészet mentőflottája, egy amerikai Orion felderítő és egy francia AWACS radargép is folytatja a kutatást azon a hatalmas kiterjedésű területen, ahol a gép egyes darabjait felfedezték.

Az eddig megtalált legnagyobb darab 7 méteres, és 90 kilométerre találták meg az előzőleg felfedezett üléstől és mentőmellénytől. A körzetben egy 20 kilométer kiterjedésű olajfoltot is felfedeztek. Mindez arra utal, hogy nem történhetett robbanás, mert az üzemanyag nem égett el.

Nelson Jobim brazil védelmi miniszter azt mondta, kizárják a terrortámadás lehetőségét - hasonlóan nyilatkozott a francia védelmi minisztérium és a Pentagon is.

A rossz idő késlelteti annak a francia hajónak az érkezését, amely távirányítású mini-tengeralattjárókat hoz a fedélzetén, hogy felkutassák a repülési adatokat és a pilóták beszélgetését rögzítő fekete dobozokat. A francia nyomozó hatóság vezetője, Paul-Louis Arslanian azt mondta, nem biztos, hogy a felszínre tudják hozni a fekete dobozokat, és ezért a gép által a katasztrófa előtt továbbított adatok alapján kell folytatni a nyomozást.

A brazil Fernando de Noronha szigetcsoporttól 650 kilométerre található övezetben a tenger mélysége eléri a 7 kilométert, a kutatást pedig nehezíti, egy víz alatti sziklás hegyvonulat.

Lehetséges forgatókönyv

Közben a brazil O Estato de Sao Paulo újság egy név nélküli Air France-forrásra hivatkozva közzétette az események valószínű forgatókönyvét. Az AP hírügynökségnek szintén név nélkül nyilatkozó légügyi szakértő szerint is hihetőnek tűnik a leírás.

A pilóta helyi idő szerint este 11-kor jelzést küldött arról, hogy viharzónán repül át. Műholdas adatok szerint a széllökések sebessége elérte a 160 kilométert óránként.

Tíz perccel később érkezett az első automata üzenet. Kikapcsolt a robotpilóta, az egyik repülési rendszer alternatív áramforrásra váltott, és megsérültek a gép stabilitását biztosító vezérlőeszközök.

Három perccel későbbi jelek szerint elromlott a magasság, sebesség és iránymérő, kezelhetetlenné vált a fő számítógép.

A legutolsó, az első után 14 perccel érkezett üzenet szerint leesett a légnyomás az utastérben, és az elektronikai rendszer teljesen csődöt mondott.

Légügyi szakértők szerint a gép ekkor már zuhanhatott - azt azonban továbbra sem tudják, hogy mi okozhatta a katasztrofális események sorozatát.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kormányinfó: nagy megállapodások Kínával, a bejelentés fél hatkor jön

Kormányinfó: nagy megállapodások Kínával, a bejelentés fél hatkor jön

Gulyás Gergely kancelláriaminiszter a hétközi kormányülés döntéseiről számolt be. A fő téma Hszi Csin-ping budapesti látogatása volt, de a miniszter beszélt arról, hogy a NATO ukrajnai missziójában Magyarország nem akar részt venni. Szó esett a csok plusz program állásáról, Magyar Péter politikai szerepéről és a kórházi várólistákról is.

A kínai elnök már az Oroszlános udvarban

Katonai ceremóniával fogadták Hszi Csin-pinget, a Kínai Népköztársaság elnökét és házastársát csütörtökön a budai Vár Oroszlános udvarában.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.09. csütörtök, 18:00
Resperger István
ezredes, a Magyar Agrár-és Élettudományi Egyetem Szent-István Biztonságkutató Központ igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×