eur:
396.4
usd:
358.69
bux:
71847.82
2024. szeptember 11. szerda Teodóra
Cropped image of friend toasting beer bottles. Close-up of hands are surrounded by smoke. Friends are enjoying summer vacation at resort. Celebrations and toasting during summer vacation over barbecue smoke.
Nyitókép: HRAUN/Getty Images

Így hatott a vásárlásainkra a kánikula

Brutális növekedésnek indult a szezonális termékek iránti kereslet a VG kiskereskedelmi körképe alapján.

Június utolsó és július első napjaiban nem egyszer fenyegetett csaknem 40 fokos hőség. Ilyenkor másodlagos a 10 százalék feletti infláció és a 400 forintot meghaladó euróárfolyam, a vásárlói kosarak összetételén látható nyomot hagy a forró nyár – írja a VG, mely azt vizsgálta, hogy milyen termékkategóriák iránti kereslet ugrik meg drasztikusan a nagy melegben.

A gazdasági oldal érdeklődésére a Tescónál hangsúlyozták: az eladásokon egyértelműen észrevehető, hogy június utolsó hete, azaz az elmúlt hét volt az eddigi legmelegebb az idén. Ekkor

30 százalékkal több ásványvíz és 16 százalékkal több sör fogyott, míg jégkrémből 12 százalékkal vettek többet

mint egy héttel korábban. Az áruházlánc azt kiemelte, hogy minden nyaralással, pihenéssel és vízzel kapcsolatos nem élelmiszer kategória eladási mutatói is jelzik, nyár van: a medencék forgalma megháromszorozódott, a vizes játékoknál 170 százalékos felfutást látható, és a ventilátorok is jól fogynak.

A Lidl Magyarországnál is azt erősítették meg, hogy a nagy melegek beköszöntével növekedett az ásványvíz, a különféle szörpök és limonádék, valamint az alkoholos és alkoholmentes sörök értékesítése. Ezen árucsoportok esetében a darabszámot tekintve szinte mindegyiknél százalékosan két számjegyű növekedésről beszélhetünk az előző hónaphoz képest.

A nyár abszolút slágerének a jégkrémek számítanak, áprilisról júniusra megnégyszereződött az eladott darabszám

– emelte ki a társaság vállalati kommunikációs cégvezetője.

A SPAR kommunikációs vezetője a kérdést tágabb kontextusban értelmezve arra is kitért, hogy nyáron megnő az igény a szezonális termékekre: kedveltek a grillkolbászok, pácolt, fűszerezett, sütésre előkészített húsok. Jobban fogy ilyenkor a paprika, a paradicsom, és népszerűek a friss, szezonális zöldségek is. Természetesen melegben kelendőbb az ásványvíz, az üdítő, a bor és a sör, valamint a fesztiválozáshoz, utazáshoz kínált hasznos kiegészítők, lásd például hűtőtáskák, matracok, napernyők, strandsátrak, stb.

Az Auchannál arról tájékoztatták a VG-t, hogy a magasabb hőmérséklet hatására két számjegyű forgalomnövekedést látható az ásványvizek és a sörök esetében a normál időszakhoz képest, de ez szinte minden nyáron tapasztalható.

A június végi, július eleji időjárás forgalomra gyakorolt hatásai a Penny hazai üzleteiben is érezhetők. A diszkontláncnál jelezték, bár időszakos termékek, így éves összehasonlítási alapjuk nincsen, de

a kerti medencék és a vízi játékok is nagy mennyiségben fogyó árucikkek.

Az idei év első öt hónapját a nyári időszakkal összevetve viszont már most látható, hogy az ásványvizek forgalmában mintegy 46 százalékos,

a jégkrémek esetében körülbelül 350 százalékos növekedés várható augusztus végéig.

Az ásványvíz iránti igény az Aldinál is a szokásos mennyiség többszörösére emelkedett, de több sör és alkoholmentes üdítő is fogy. Az üdítőitalok közül az áruházlánc vásárlói a kevésbé édes, alacsonyabb cukortartalommal rendelkező termékeket keresik, amelyek jobb szomjoltók. Azt is közölték, hogy a kevésbé forró napokon a vevők inkább a tejes jégkrémeket részesítik előnyben, nagy melegben viszont inkább a vízbázisú jégkrémek, valamint a Sorbet termékek iránt mutatkozik nagyobb igény.

Címlapról ajánljuk
Sayfo Omar: Afrikában nő a migrációs kedv, Európa zárja a határait

Sayfo Omar: Afrikában nő a migrációs kedv, Európa zárja a határait

Az Arab Barométer legújabb felmérése szerint az észak-afrikai országok fiatal népességének 50-70 százaléka a kivándorlást tervezi – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában a Migrációkutató Intézet kutatási vezetője. Sayfo Omar szerint az illegális migráció elsődleges kiváltó oka ma már nem a háború, hanem a szegénység és a klímaváltozás.

Magyarics Tamás az elnökjelölti vitáról: Trump szokatlanul visszafogott volt, Harris végre megmutathatta magát

A mostani vita nem dönti el a Kamala Harris és Donald Trump közötti versenyt, bár az első kommentárok szerint a jelenlegi alelnök jobban szerepelt, mint riválisa – mondta az InfoRádióban az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora, aki szerint, ha lesz újabb vita, akkor ott majd kiegyensúlyozottabb lehet a műsorvezetés. A külpolitikai szakértő szerint Kamala Harrisnek nem volt vesztenivalója, és jól élt a lehetőséggel.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.11. szerda, 18:00
Bartal Tamás
a Magyar Közút Nonprofit Zrt igazgatósági elnöke, az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára
Vasúti utópiát épít ki az EU, lefő a kávé az autópályáknak

Vasúti utópiát épít ki az EU, lefő a kávé az autópályáknak

Ha megvalósul Mario Draghi versenyképességi csomagja, teljesen átalakulhat az Európai Unió közlekedése, amelyben a gyorsított és nagy sebességű vasutak az egész kontinenst behálóznak, kihívót támasztva a légi közlekedésnek és jelentősen hatékonyabbá téve a teherszállítást. Az uniós reformterv a fejlesztések finanszírozását is átalakítaná, hogy akár 10 óra eljussunk Párizsból Varsóba. Mindez nemcsak az emberek kényelmén javítana, hanem hatalmas növekedési potenciállal kecsegteti az EU megfáradt gazdaságát.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. szeptember 11. 12:37
×
×
×
×