eur:
388.62
usd:
361.54
bux:
68914.8
2024. május 8. szerda Mihály

Dízelbotrány: a beszállítók kimerítették a finanszírozási lehetőségeiket

Az autóipari beszállítók nagyrészt kimerítették banki limitjeiket, így a dízelbotrány miatti diverzifikáció finanszírozására nem juthatnak hitelhez - mondta Tóth Viktor, a Budapest Bank vállalati üzletágvezetője egy sajtóbeszélgetésen csütörtökön Budapesten.

A szállítók által nyújtott hitel az autóiparban 400 millió eurót tesz ki, amely esetleg minimálisan növelhető - vázolta a másik finanszírozási technikát Póka Valentin, a Coface kereskedelmi igazgatója.

A statisztikák szerint 100 új autóipari munkahely 235 további munkahelyet teremt a beszállítókon keresztül. Az autóipari beszállítók többsége viszont egy céghez kötődik, így ha csökken annak a termelése, vagy máshová viszi a gyártást, a beszállító megrendelés nélkül marad. Ezért kellene még a stabil piaci helyzetben diverzifikálniuk, akár új termékek gyártásával, akár további megrendelőkkel - erről Gyurácz Németh Iván, az M27 Absolvo külpiacra lépési üzletágvezetője beszélt a rendezvényen.

Az üzletágvezető hozzátette: a diverzifikációt segíti a meglévő vevői referencia. Egy beszállítói szerződés megkötése egy évig tart és további három év, amíg profithoz jut a beszállító.

"A mostani botrány kimenetele még nem dőlt el, de a magyar gazdaságra gyakorolt hatásánál mindenképpen figyelembe kell venni azt, hogy az ipari termelés 20-22 százalékát adja az autóipar, az exportból 10 százalékkal részesedik, míg a bruttó hazai termékhez (GDP) 4-5 százalékban járul hozzá. A legrosszabb forgatókönyv szerint a termelés visszaesése 1-1,5 százalékkal csökkentheti a magyar GDP-t" - mondta Tóth Viktor.

A dízelbotrány már 30 milliárd euró értékű piaci értékvesztéssel járt a Volkswagen konszernnél, ez a részvényárfolyamok 30 százalékos visszaesését jelenti. A további terhekben nem a visszahívások miatti kiadás a jelentős - ez a hírek szerint 300 euró autónként -, hanem a perek kimenete lesz a döntő. Az Egyesült Államokban már a befektetők is ezzel fenyegetőznek - vélte Póka Valentin.

Címlapról ajánljuk
A hidegháború óta eltelt idő legveszélyesebb nyara jön
Kis-Benedek József az Arénában

"A hidegháború óta eltelt idő legveszélyesebb nyara jön"

Az InfoRádió Aréna című műsorában Kis-Benedek József biztonságpolitikai szakértő, címzetes egyetemi tanár arról is beszélt, hogy meglátása szerint a közel-keleti konfliktus esetében nagyobb az eszkaláció veszélye, mint Ukrajnából. Szerinte szinte lehetetlen kiszűrni azt, hogy Rafah városában ki a Hamász harcosa és ki nem az, emiatt is lassú az ottani helyzet megoldása és rosszat sejtet az izraeli sietség.

Érkezik a kínai elnök, óriási lezárások jönnek – itt vannak a részletek

Mutatjuk, melyik fővárosi útvonalakon mikor kell jelentős korlátozásra számítani.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.08. szerda, 18:00
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet vezetője
Závecz Tibor a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×