eur:
387.54
usd:
356.86
bux:
0
2024. május 17. péntek Paszkál

Toyota-hatás: válságmenedzselési lázban égnek a japán vállalatok

A Toyota-botrány felébresztette a japán vállalatokat, amelyek hirtelen az amerikai válságmenedzselés tudománya, a "crisisu managemento" felé fordultak - írta a pénteki The Wall Street Journal.

Japán cégek - megriadva attól, hogy mekkora kárt tettek a Toyota autógyár hírnevében a visszahívási kampány és a problémákra adott késedelmes válasz kapcsán megfogalmazott éles amerikai kritikák - tanácsadókat és PR-szakembereket vettek fel, hogy közelebbről is megismerkedhessenek a válságkezelés elemeivel.

A válságmenedzselés az Egyesült Államokban nagy múltra visszatekintő szaktudomány, a szigetországban azonban viszonylag új diszciplína. A Toyota tengerentúli fiaskója - elemzők továbbra is találgatják, hogy a vállalat mikor és milyen mértékben lesz képes helyreállítani egykori hírnevét - hangos ébresztő volt a nemzetközi érdekeltségű japán cégek számára. Rájöttek: sokkal fürgébben kell reagálniuk a felmerülő problémákra.

A Weber Shandwick és a Fleishman Hillard, a világ két vezető PR-cégének szakemberei sorra járják a japán vállalatokat a feldolgozóipartól kezdve a szolgáltatási szektorig, hogy megtanítsák nekik: milyen tanulságai vannak a Toyota-ügynek, miképpen javíthatnak válságkommunikációjukon.

Shin Tanaka, a Fleishman Hillard japán igazgatója rámutatott: ez nemcsak Toyota-ügy, ez a japán vállalatok ügye.

A japán cégek irányítását, jóllehet globális jelenlétük hatalmas, még mindig szigorú vertikális szerkezet jellemzi, amelyben a döntések fentről lefelé, az anyaországtól külföldre haladnak, az információ áramlása a különböző vállalatrészek között korlátozott - írta a New York-i üzleti újság.

Akihiko Kubo, a Weber Shandwick japán vezetője kifejtette: Japánban a világon a legalacsonyabb a születési ráta, a hazai kereslet szűkül, ezért a cégek nemzetközi piacokat keresnek. A globális műveletekben nem alkalmazható a japán piacon működő modell - tette hozzá.

Hideyuki Yamamoto, a Japan Tobacco szóvivője - ez a harmadik legnagyobb japán cigarettagyártó cég, amelynek élelmiszeripari érdekeltségei is vannak - elmondta: megvizsgálják, tanulhatnak-e az amerikai válságmenedzselés módszereiből. Kifejtette, már elkezdték olyan rendszer működtetését, amelyben a cég hírnevét veszélyeztető rossz hírek a lehető leggyorsabban eljuthatnak a felső vezetéshez.

A Toyota a múlt héten hozta létre Üzleti Reform Kaizen (Fejlesztési) osztályát a belső és külső kommunikáció javítása céljából. A részleg vezetője - aki a fogyasztókkal, a részvényesekkel, a beszállítókkal, a médiával és a kormánnyal való kapcsolattartást is összefogja - közvetlenül Akio Toyoda elnöknek fog jelenteni. A vállalat ezenkívül a merev vertikális információáramlást horizontális kommunikációs csatornák megnyitásával akarja oldani.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: az erőszak a mindennapok részévé vált

Orbán Viktor: az erőszak a mindennapok részévé vált

A pártelnök-miniszterelnök terjedelmes interjút adott péntek reggel a Kossuth rádióban. Elmondta, az élet és halál között lévő Robert Ficóért "imádkozunk". Szerinte rosszkor esett ki a munkából Szlovákia miniszterelnöke, az EP-választás és az amerikai elnökválasztás dönthet ugyanis "háború vagy béke ügyében".

Politológus a Fico-merényletről: elkezdhetünk hozzászokni az ilyesmihez

A szlovákiai társadalom hosszú ideje nagyon feszült, és a politikusok a merénylet után is inkább hergelnek, mintsem nyugtatnak – mondta az InfoRádióban a szlovákiai Fórum Intézet elnöke. Öllös László politológus, filozófus szerint a kampány hátralévő része a Robert Fico elleni támadásról szól majd, és a meglőtt kormányfő pártjának támogatottsága növekedni fog.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.17. péntek, 18:00
Sándor Ildikó
néprajzkutató, a Hagyományok Háza Közművelődési és tudományos szakcsoport vezetője
Egy halom gyenge adat érkezett Kínából

Egy halom gyenge adat érkezett Kínából

Igazi adatdömping érkezett ma hajnalban Kínából. Ezek összességében inkább gyengébbek lettek a vártnál, hiszen a kiskereskedelmi forgalom növekedése a járvány utáni új mélypontra esett vissza, és a belső kereslet visszafogottságára utal az is, hogy folytatódott a lakásárak lejtmenete. Nem csak a lakossági kereslet alakul kedvezőtlenül, hanem a vállalati aktivitás is, legalábbis a beruházások szempontjából, amelyek a vártnál gyengébben alakultak. A gazdasági lendületet az export tartja fent igazán, hiszen az ipari termelés az előrejelzéseknél erősebben alakult a tavasz közepén.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×