eur:
394.57
usd:
354.69
bux:
72936.84
2024. szeptember 17. kedd Zsófia
Budapest - the capital of Hungary - popular tourist destinations.
Nyitókép: Artur Gazda/Getty Images

Látványos animáción Budapest "lüktetése" - videó

Elkészítette a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosi közösségi közlekedés egy átlagos hétköznapi járatainak animációját.

A másfél perces, gyorsított videó több mint 10 millió GPS-bejelentkezés adatai alapján készült. Szerepel rajta valamennyi metró, villamos, troli, a nappali (5–298 járatszámú) és az éjszakai (901–999 járatszámú) buszok, továbbá az összes HÉV-jármű megtett útja, illetve az, hogy épp mennyi jármű van forgalomban adott időszakban.

Éjféltől hajnalig az éjszakai autóbuszokkal kiszolgált tengelyek figyelhetők meg, mint az Üllői úti–Váci úti tengely, a Kerepesi úti tengely vagy a Hungária körgyűrű. Érdemes egy pillantást vetni a főbb közlekedési csomópontokra is, hiszen jól látható a járművek összpontosulása, illetve a menetrend szerinti csatlakozások, például az Astorián, a Széll Kálmán téren, a csepeli Szent Imre téren, az Örs vezér terénél, a Határ útnál vagy Kelenföld vasútállomásnál – írta a BKK.

A fenti videó belvárosi fókusszal:

Látható az egész éjszaka a Nagykörúton 0–24 órában közlekedő 6-os villamos, valamint a belvárost és a nemzetközi repülőtér kapcsolatát biztosító 100E Repülőtéri Expressz járat közlekedése is. Hajnalban körülbelül 3 óra 30 perctől kezdődően először a kocsiszíneknél és a garázsoknál koncentrálódnak, majd a hálózaton megjelennek a nappali járatok is, amelyek 4 óra 45 perctől szinte teljesen felváltják az éjszakai szolgáltatásokat.

Nappal kiemelkedően kirajzolódik a sűrűn közlekedő, nagy kapacitású metróvonalak tengelye, a Rákóczi út–Thököly út felszíni tengelye, a Nagykörút, a Kiskörút, az Üllői út, a Soroksári út és a Fehérvári út közösségi közlekedésének forgalma. A reggeli és délutáni csúcsidőszakok szintén jól elkülöníthetők, ekkor sűrűsödve jelennek meg a járművek. 23 óra 30 perctől ismét láthatók a fekete pontokként ábrázolt éjszakai járatok, amelyek fokozatosan váltják fel a nappaliakat.

Az animációban a 2024. február 15-ei, csütörtöki valós idejű GPS-adatokat használta fel a BKK. A metrók nem rendelkeznek helymeghatározó eszközökkel, ezért a 2024 februárjában érvényes hétközepi menetrend alapján szimulálták a szerelvények mozgásait.

Címlapról ajánljuk
Levágják az árhullámot Mosonmagyaróvárnál - harmadfokú a készültség

Levágják az árhullámot Mosonmagyaróvárnál - harmadfokú a készültség

A legfőbb cél, hogy az érkező árhullámot a töltések között tartsák a vízügyesek Győr-Moson-Sopron vármegyében – mondta az InfoRádióban az Országos Vízügyi Főigazgatóság szóvivő-helyettese. Szegi Attila arról is beszélt, hogy az árvízi víztározók segítségével néhány deciméterrel alacsonyabb tetőző vízszintet lehet elérni ahhoz képest, mint ahol természetes körülmények között lenne.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.17. kedd, 18:00
Velkey György
a Magyar Kórházszövetség elnöke, a Magyarországi Református Egyház Bethesda Gyermekkórházának főigazgatója
Az EU teljesen elfordul az új magyar gazdasági modelltől

Az EU teljesen elfordul az új magyar gazdasági modelltől

Mario Draghi, az Európai Bizottság különmegbízottja, az Európai Központi Bank korábbi elnöke az Európai Parlament előtt világos figyelmeztetést intézett az államszövetséghez: az Európai Uniónak sürgősen egy versenyképességi reformra van szüksége, különben súlyos következményekkel kell szembenéznie. Erősebb fellépést szorgalmaz Kínával szemben, elmélyíteni az EU integrációját a tőkepiaci unió létrehozásával, korlátozná az állami támogatásokat, egyszerűsítené az uniós szabályozást, miközben növelné az innovációba történő befektetéseket. Összességében számos olyan lépést sürget, amelyek a magyar kormány eddigi gazdaságpolitikájával ütköznek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. szeptember 17. 14:42
×
×
×
×