eur:
394.54
usd:
354.68
bux:
72750.5
2024. szeptember 17. kedd Zsófia
Rear view of woman driving car and touching screen of navigation system
Nyitókép: Nico De Pasquale/Getty Images

Száműznek egy alapvető egységet az autók műszerfaláról

2026-tól az alapvető funkcióknak ismét külön kezelőszervet kell beépíteni, nem lesz elég az érintőképernyő.

Az érintőképernyők az autók szerves részeivé váltak és kínálják már az alacsony kategóriájú modellekhez is. A cél kettős: egyrészt a képernyők lehetővé teszik a fizikai gombok kiküszöbölését, ezáltal csökkentve a költségeket; másrészt családi megoldásként favorizálják ezeket, összhangban a mindennapi életet átható eszközökkel, elsősorban az okostelefonokkal. Az érintőképernyős felületek vitathatatlan előnyöket hoztak az esztétika szempontjából is.

A J. D. Power friss tanulmánya szerint az autóipar túl messzire ment az érintőképernyők alkalmazásában, és olyan alapfunkciók, mint a sebességváltó és a hátramenet kiválasztása, a külső tükrök beállítása és a klímaberendezés kezelése mind elterelik a figyelmet. A digitális panellel való interakció arra kényszerít, hogy tekintetünket a kijelzőre szegezzük és gyakran előfordul, hogy egy bizonyos funkció eléréséhez almenükben kell navigálni – írja az autószektor.hu.

Ezért az Euro NCAP, az Európában forgalmazott autók biztonságával foglalkozó szervezet cselekvési tervet vázolt fel, amely 2026-ra új értékelési kritériumok bevezetését irányozza elő. Olyan szabályokat javasol, amelyek előírják a fizikai gombok alkalmazását a következő funkciókhoz:

  • irányjelzők
  • vészvilágítás
  • duda
  • ablaktörlők
  • segélyhívás.

A gyártók dönthetnek úgy is, hogy nem tartják be az új szabályokat, de ebben az esetben alacsonyabb pontszámokat kapnak a biztonsági értékelési tesztek során.

Nem az Euro NCAP az egyetlen szervezet, amely riasztást adott az érintőképernyők elterjedése miatt. Egy évvel ezelőtt a BMW vezérigazgatója, Oliver Zipse azt mondta, hogy „teljesen meg van győződve” arról, hogy tíz éven belül az érintőképernyőket betiltják az autósok figyelemelterelésének kockázata miatt.

Címlapról ajánljuk
Bendarzsevszkij Anton: vörös vonalat lép át a Nyugat a nagy hatótávolságú rakéták oroszországi bevetésével

Bendarzsevszkij Anton: vörös vonalat lép át a Nyugat a nagy hatótávolságú rakéták oroszországi bevetésével

A nyugati szövetségesek és Ukrajna az amerikai ATACMS és a brit Storm Shadow rakéták használatával újabb vörös vonalat léphetnek át, ami valószínűleg megvalósul, csak az időzítés kérdéses – mondta az InfoRádióban az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány igazgatója. A biztonságpolitikai szakértő arról is beszélt, van-e realitása annak, hogy az oroszok válaszcsapásként nukleáris fegyverekhez nyúlnak.

Budapest bezsákolva - feszültséggel teli fotók a Duna fővárosi szakaszáról

Rakpartok lezárva, utak elázva, zsákok kirakva. Budapest készül az árvíz támadására.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.17. kedd, 18:00
Velkey György
a Magyar Kórházszövetség elnöke, a Magyarországi Református Egyház Bethesda Gyermekkórházának főigazgatója
Az EU beindítja a hadigépezetet, Brüsszel asztalán a terv

Az EU beindítja a hadigépezetet, Brüsszel asztalán a terv

Az EU védelmi ipara számos strukturális kihívással küzd, amelyek orvoslása kulcsfontosságú az unió gazdasági versenyképességének növeléséhez – állítja Mario Draghi, az Európai Központi Bank volt elnöke az Európai Bizottságnak készített javaslatcsomagjában. A szakértő szerint az uniós versenyképességet érdemben javítaná, ha az EU engedélyezné a kohéziós és egyéb források felhasználását a katonai kapacitások és hadiipari fejlesztések finanszírozásához. Emellett egy közös EU-s védelmi politika kialakítását, a védelmi ipari konszolidáció segítését és a közös K+F kezdeményezések elindítását javasolják ahhoz, hogy az Európai Unió ne pusztán nagyhatalmi tényezővé váljon, de az államszövetség gazdasága is haszonélvezője legyen a reformoknak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×