eur:
411.2
usd:
392.55
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Torlodó gépjárművek az M1-es autópályán Herceghalomnál, ahol öt kamion és 37 autó ütközött össze, mindkét irányban lezárták az autópályát 2023. március 11-én. A balesetben érintett öt kamion és 37 személygépkocsi közül 19 jármű kiégett, és összesen 26 ember sérült meg. Közülük hatan életveszélyesen, heten pedig súlyosan sérültek.
Nyitókép: MTI/Lakatos Péter

Kulcsfontosságú képkockák az M1-esen történt szörnyűségről

A március 11-én történt tömegbaleset miatt belső vizsgálat folyik az autópályákat üzemeltető cégnél. A rendőrség is nyomoz, eddig 59 bejelentés érkezett hozzájuk a szerencsétlenséggel kapcsolatban.

Az Index információi szerint belső vizsgálat folyik az autópályákat üzemeltető Magyar Koncessziós és Infrastruktúra-Fejlesztő Zrt.-nél. A híroldal úgy tudja, a vizsgálat rögtön az M1-esen történt tömegbaleset után indult meg, hogy kiderítsék: hibázott-e valaki, illetve történt-e mulasztás, ami aztán a tragédiához vezetett.

Az autópályákat üzemeltető zrt.-től a rendőrség állítólag videofelvételeket és dokumentációt kért be. A nyomozók képkockáról képkockára elemzik az aznapi eseményeket, rekonstruálva a tömegszerencsétlenséget.

„A rendőrség közúti baleset okozása miatt, ismeretlen tettes ellen folytat eljárást” – nyilatkozta az portálnak Szabóné Berki Bianka, a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság szóvivője. A százados elmondta: a balesetről a rendőrséghez eddig 59 bejelentés érkezett.

„Mivel az ügyben rendőrségi nyomozás folyik, ezért egyelőre nem nyilatkozunk. Amint befejeződik az eljárás, állunk a sajtó rendelkezésére” – közölte Szimicsku László, a Magyar Koncessziós és Infrastruktúra-Fejlesztő Zrt. kommunikációs főigazgatója.

Ahogy arról az Infostart is beszámolt, március 11-én a M1-es autópályán harminckét személyautó, öt kisteherautó és öt kamion ütközött a Budapestről Győr felé vezető oldalon. Magyarország egyik legsúlyosabb közúti közlekedési balesetében 40 ember sérült meg, egy pedig életét vesztette. A 44 éves N. Ádám összeégett holtestét egy autó alatt találták meg. Őt csak az igazolványa alapján lehetett azonosítani. A járművek közül tizenkilenc személyautó, egy kisteherautó és egy kamion gyulladt ki.

Mint ismert, a tömegszerencsétlenséget megelőzően már volt egy baleset a térségben, ahová a katasztrófavédelem és a rendőrség is kiszállt. Az Index szerint bár már akkor tudni lehetett, hogy a porátfúvás miatt balesetveszélyes a közlekedés, a hatóságok nem korlátozták a forgalmat.

Az M1-esen történt baleset a magyar biztosítóknak is a legbonyolultabb ügye lehet. Hónapokig is eltarthat az eset teljes körű feltárása és a felelősök felderítése, sőt a végén bírósági perek tucatjaira is számítani lehet. Erről bővebben itt írtunk.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×