eur:
393.67
usd:
364.6
bux:
0
2024. március 29. péntek Auguszta
Nyitókép: Pixabay

Középkategóriás téli gumik – melyik a legjobb? (x)

Egyre több autótulajdonos teszi fel magának a kérdést, hogy megéri-e a legdrágább téli gumi beszerzése. Erre sokan úgy szoktak válaszolni, hogy kicsit megfordítják a kérdést: engedjük, hogy az utazók biztonsága egy mintázaton múljon? Nem véletlen, hogy a prémiumkategóriás és a legolcsóbb gumik között hatalmas különbség van, ami nem csak az árukban jelentkezik.

A gumik gyártásánál nagyon fontos a keverékek, szilikátok és egyéb adalékanyagok tartalma, amihez hozzá kell adni a bordázatokat és a mintát. Amikor többe kerül egy gumi, akkor magasabb a szilikáttartalma, ugyanakkor megfelelő rugalmasságot biztosít, és a legnagyobb fagyban is puha marad. A budget kategória gyengébb minőségű, bár ez nem jelenti az, hogy veszélyessé válna vele a közlekedés.

Drága vagy olcsó?

Ahogy mindig, itt is választhatjuk az aranyközéputat, vagyis a középkategóriás abroncsokat. Lehet, hogy olyan autót vezetünk, ami már túl van az első évtizedén, és a márkáját tekintve sincs a legdrágábbak között. Az is lehet, hogy az életünket egy város közepén éljük, és hogy mindig az utcákon belül mozgunk. Amennyiben nem fogunk mindennap autópályán közlekedni, és nem tervezünk hosszabb utakat megtenni, akkor a középkategória sztárjai is megteszik.

Nem vagyunk egyformák, ahogy az autónk és a vezetési stílusunk is eltér. Valaki az első, valaki a hátsó hajtásra esküszik, és akkor még ott van a diesel és a benzin, a japán és a német, valamint a tea és a kávé kérdése. Magyarul: egy kicsit tőlünk függ, hogy melyiket szeretnénk. Mégis a legtöbb autó számára éppen az őszi átállás és a téli hideg kezdete jelenti a legnagyobb problémát, mivel az órák átállításával a sofőrök tempóját is csökkenteni kell, valamint gondoskodni kell a gumicseréről.

A középkategória kedvencei

A Hankook Tire a világ egyik legnagyobb gumigyártó cége. A legismertebb abroncsa talán a W330, ami új és sportos téli gumi. Érdekessége, hogy a nagyobb teljesítményű autókhoz is illik, már-már sportkocsikhoz van kifejlesztve, és felváltja a W320 mintázatát. Dinamikus megjelenést, kiváló teljesítményt kapunk, ami minden téli körülményre fel lesz készülve. Az új generációs szilikavegyület biztosítja a minimális gördülési zajt, az üzemanyag-takarékosságot, a nagyszerű tapadást és a maximális stabilitást.

A Michelin középkategóriás termékei közül a BFGoodrichet kell megemlíteni. A G-Force Winter 2 kifejezetten a téli körülményekhez lett megtervezve, és főleg a városi autósoknak fog tetszeni. Biztonságos és megbízható teljesítményt nyújt a téli utakon, a lamellaszerkezete optimális tapadást és úttartást biztosít. Az új futókeverék a hidegben is lágy marad, ami lerövidíti a fékutat a jeges utakon is. A nedves tapadási eredményekkel B kategóriába került, amit a V alakú mintázat biztosít.

Új abroncs vásárlásánál először mindig a vezetési szokásainkat vizsgáljuk, utána pedig gondoljunk a jármű minőségére, az utolsó szempont pedig mindig az útviszonyok milyensége. Ez a három tulajdonság megadja, hogy melyik kategóriára van szükségünk, anélkül, hogy túl sokat kéne költenünk a biztonságos közlekedésre.

(x)

Címlapról ajánljuk
A 300 eurót is meghaladhatják az idei húsvéti költségek Szlovákiában

A 300 eurót is meghaladhatják az idei húsvéti költségek Szlovákiában

300 eurónál is többe kerülhet az idei húsvéti bevásárlás Szlovákiában. A Partners piackutató vállalat számításai szerint, 5 százalékkal kénytelenek többet költeni erre az emberek, mint tavaly. Az élelmiszer drágább, a húsvéti díszítés kicsit olcsóbb lett. Egyre több ünnepi asztalon jelenik meg a bárányhús.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.02. kedd, 18:00
Káel Csaba
a MÜPA vezérigazgatója, filmügyi kormánybiztos
Spanyol szupervonat-gyártót vennének magyarok - Miért izgalmas ennyire a Talgo?

Spanyol szupervonat-gyártót vennének magyarok - Miért izgalmas ennyire a Talgo?

Pár hónapja már voltak pletykák, március elején pedig hivatalossá vált, hogy spanyol vonatgyártót venne egy magyar befektetői csoport, több mint 200 milliárd forintért. A hírek szerint a spanyol kormány igyekszik keresztbe tenni a Talgo nevű cég felvásárlásának, és nemrégiben felbukkanhatott egy újabb potenciális vevő is, így korántsem biztos a siker. Összeszedtük, hogy hol tart most a sztori, hogy mit gyárt pontosan a Talgo, és hogy miért kell ennyire a spanyol cég a magyar befektetőknek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×