Az Artisjus, a zeneszerzők és szövegírók közös jogkezelője 558 444 különböző zenemű elhangzását azonosította be és dolgozta fel 2016-ban. Ha mindezt egyhuzamban játszanánk le, 4 éven keresztül zenét hallgatnánk éjjel-nappal. Az elhangzások után járó jogdíjakat az Artisjus kifizette a jogosultaknak - így összesen 8,627 milliárd forintot osztott fel a dalok, zeneművek szerzői, illetve a jogutódok részére.
A kifizetések során összesen 15 563 magyar szerző és jogutód részesült jogdíjban. Egymillió forintnál nagyobb összegeben 33-an részesültek. 75-en kaptak 500 ezer és egymillió, 613-an 100 ezer és 500 ezer forint közötti jogdíjat. A legnagyobb arányt azok tették ki, akik 500 forintnál kevesebbhez jutottak: ők 7283-an voltak.
A tavalyi évben 18 030 új zeneművet regisztráltak a magyar szerzők az Artisjusnál. Ez a szám közel azonos a tavalyelőtt bejelentett dalok mennyiségével (18 348), de a zeneművek műfajának eloszlási arányában lényegi változások észlelhetőek. Míg a 2015-ös és 2014-es években az electro / dance és a rock műfajok fej-fej mellett haladtak, a tavalyi adatok alapján már új felállás körvonalazódik. 2016-ban a bejelentett új dalok mindössze 11 százaléka volt rock zene, így a 14 százalékot elérő electro / dance stílus leelőzte. Az első helyen még mindig a popzene áll (21 százalék), de az alternatív, a világzenei és a hiphop műfaj is meghatározó, 8-9 százalékos részesedéssel.
2016-ban az Ol'Starz 'Óvakodj utókor' című szerzeményénél 20 alkotó működött közre. Közülük az egyik Busa Pista, aki egyébként is kitűnik a magyar könnyűzenei szférában, mivel a tavalyi év folyamán összesen 43 társszerzővel működött együtt különböző zeneművek kapcsán.
Az Artisjus nemcsak a magyar zeneművek felhasználása után járó jogdíjakat, hanem a külföldi szerzőjű művek lejátszásait is számon tartja, és menedzseli a kifizetéseket. Az adatok azt mutatják, hogy a korábbi évek tendenciája folytatódik: egyre nagyobb teret nyer a hazai zene. Már tavalyelőtt is közel hasonló arányban voltak a magyar és a külföldi dalszerzők műveiért járó jogdíjösszegek, 2016-ban viszont egyértelműen a hazai szerzők dalainak oldalára billent a mérleg. Élőzenei lejátszás esetén 60 százalékos, a kiadott hangfelvételeken pedig 66 százazalékos a magyar szerzőjű dalok aránya, ami azt eredményezte, hogy az összes jogdíjkifizetésben a magyar dalok aránya elérte az 52 százalékot.