eur:
392.25
usd:
366.04
bux:
66786.28
2024. április 26. péntek Ervin

Durva fordulat a lezuhant egyiptomi gép ügyében!

Legalább háromszor hajtott végre kényszerleszállást a katasztrófa előtti napon a két hete a Földközi-tengerbe zuhant egyiptomi utasszállító repülőgép - jelentette csütörtökön a francia média.

A France 3 tévéállomás és a Le Parisien című lap a gép adattovábbító rendszere (ACARS) által rögzített adatokra hivatkozva jelentette, hogy az egyiptomi gépnek "vissza kellett fordulnia, és kényszerleszállást kellett végrehajtania legalább háromszor a lezuhanás előtti napon".

A tragédiát megelőzően, május 18-án és 19-én az egyiptomi gép összesen hat járaton repült Kairó, illetve az eritreai Aszmara, Tunisz és Párizs között, és ebből három alkalommal a gép riasztórendszere indulás után műszaki hibát jelzett: a mosdó és a fedélzet füstjelzői adtak le riasztást. Minden visszafordulás után a gépet átvizsgálták, és mindent rendben találtak.

A Le Parisien úgy tudja, hogy a mosdó és a fedélzet füstjelzői adtak le riasztásokat, de a lap nem tesz említést arról, hogy emiatt kényszerleszállásokat is végre kellett hajtani.

Az EgyptAir Párizsból Kairóba tartó MS804-es járata 66 emberrel a fedélzetén május 19-én tűnt el a Földközi-tenger felett, körülbelül 35 perccel a tervezet leszállás előtt, épphogy belépve az egyiptomi légtérbe. Azóta csak néhány sodródó roncsdarabot, illetve emberi testrészt találtak a tengerben a görög Kárpathosz sziget közelében, a géptest nem lett meg.

Egy francia hadihajó szerdán olyan jeleket észlelt, amelyeket feltehetően a repülőgép két feketedobozának egyike ad le.

Az ACARS (Aircraft Communications Addressing and Reporting System) a repülés alatt folyamatosan küld adatokat a légi irányításnak a gép rendszereinek működéséről, esetleges meghibásodásáról.

A légi közlekedési baleseteket kivizsgáló francia hivatal (BEA) korábban megerősítette a légi közlekedéssel foglalkozó Aviation Herald című honlap értesülését, hogy a katasztrófával végződött út idején az egyiptomi gépen az ACARS rendszer három perc leforgása alatt hét vészjelzést küldött. Az egyik a mosdóból, egy másik a pilótafülke alatt található elektronikai blokkból, egy harmadik pedig a robotpilóta-egységből áradó füstről szólt. Miközben ezek tűzre utalnak, a viszonylag rövid adatsor nem árul el semmit arról, hogyan reagáltak erre a pilóták.

Szakértők szerint a műszerek téves füstjelzése miatt a pilóták akár maguk is előidézhették az egyiptomi utasszállító katasztrófáját, kiiktatva a biztonság szempontjából fontos rendszereket, például a robotpilótát, de hogy valójában mi vezetett a tragédiához, arra csak a feketedobozok által rögzített adatok elemzése adhat ésszerű magyarázatot.

Címlapról ajánljuk

Titokzatos nagy vásárlás előtt az OTP

Az OTP Bank tavaly minden korábbi eredményét felülmúlta, a megkezdett építkezést és terjeszkedést a következő években is folytatja - mondta pénteken Budapesten, a társaság éves közgyűlésén az OTP Bank elnök-vezérigazgatója.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
Gigantikus amerikai fegyvercsomag készül Ukrajnának, hátrébb vonják az Abrams tankokat a frontról – Háborús híreink pénteken

Gigantikus amerikai fegyvercsomag készül Ukrajnának, hátrébb vonják az Abrams tankokat a frontról – Háborús híreink pénteken

A Politico értesülései szerint az Egyesült Államok pénteken egy 6 milliárd dolláros fegyvercsomagot jelenthet be Ukrajnának a nemrég elfogadott 60,8 milliárd dolláros keretből. A csomag tartalmaz majd Patriot légvédelmi rakétákat, tüzérségi lőszert, drónokat, drón elleni fegyvereket, illetve levegő-levegő rakétákat vadászgépekhez. Az AP két amerikai forrásra hivatkozva arról ír, hogy az ukránok hátrébb vonták a frontvonalról az amerikai Abrams tankokat, mivel az orosz drónok könnyen észreveszik és megtámadják őket.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×