Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
A szákból a teherautó tartályába eresztik a  lehalászott pontyokat a Szabolcsi Halászati Kft. egyik telelő tavánál Kemecsén 2020. november 23-án. A halászati cég átlagosan évente 500 tonna halat termel, az értékesítés nagy része a karácsonyi időszakra esik.
Nyitókép: MTI/Balázs Attila

A magyar halászok uniós pénzre várnak

Még az idén jóváhagyhatja Brüsszel a hazai halgazdaságok következő hét évre szóló támogatásait összefoglaló operatív programot. 18 milliárd forintnyi támogatás érkezhet a halgazdaságoknak.

A fejlesztési forrásokra nagy szüksége van az ágazatnak, az elmúlt hónapokban ugyanis a történelmi léptékű aszály még tovább rontotta a hazai halgazdálkodási ágazat kilátásait. Erről ír a magyarnemzet.hu, amely azt is megemlíti: az ágazat bízik benne, hogy Brüsszel mielőbb jóváhagyja a programot. A 18 milliárd forintnyi támogatást egyébként halászatfejlesztésre, marketingre, innovációra és kutatási célokra használhatja majd fel az ágazat.

Németh István, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (Mahal) elnöke elmondta, azt kérték Brüsszeltől, hogy a keret 15 százalékát ökológiai kompenzációs célokra fordíthassák a magyar halászok.

"A hektáronként 35-40 ezer forintos támogatás nagy segítséget jelentene a halgazdaságoknak, hiszen jelenleg ingyen etetik az összes védett állatot, a halastavak ökológiai céljai is fontosak, ráadásul tájképi, környezetvédelmi szerepük is jelentős" – tette hozzá a Mahal elnöke. Majd hozzátette azt is: szóbeli ígéretet kapott a szakmaközi szervezet arra, hogy a kérést Brüsszelben elfogadják, amit egyébként a magyar kormány is támogat.

Címlapról ajánljuk
Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×