eur:
410.63
usd:
395.13
bux:
0
2024. december 25. szerda Eugénia
Bizsukat árusító üzlet bejárata Budapesten, a Váci utcában 2021. április 7-én. Ezen a napon lépett életbe a védelmi intézkedések lépcsőzetes feloldásának első fokozatáról szóló jogszabály, amely szerint az üzletek, köztük a március 8. óta zárva tartók újfajta, négyzetméter alapú szabályok mentén ugyan, de nyitva lehetnek. Április 6-án beadták a 2,5 milliomodik koronavírus elleni védőoltást, amely a védelmi intézkedések lépcsőzetes feloldása első fokozatának feltétele volt.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Jó tanácsok a sikeres újranyitáshoz a szakértőtől

Egy hónap után szerdán újra kinyithattak az üzletek.

Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő öt pontban foglalta össze a legfontosabb marketing feladatokat, amit egy kkv elvégezhet a sikeres nyitás érdekében:

Kommunikálja a nyitást! Tájékoztasson mindenkit, akit csak lehet, vevőket, alvállalkozókat, partnereket az újranyitásról. Készítsen posztokat minden közösségi média felületen, ahol jelen van a cége, küldjön e-mailt, SMS-t, a legjobb vevőket hívja fel telefonon. Ne felejtse el frissíteni a nyitvatartási időt a Facebook- és a Google-felületein. Mint olvasható, ez a minimum.

Ismételje, hogy meghallják! Egy reklám nem reklám, egy Facebook-poszt nem elég. Egy email nem elég. Ha a vállalkozás most újra kinyithat, a következő két-három hétben kommunikáljon erről rendszeresen. Sok vevő, ügyfél, követő, csak a sokadik üzenetre fog reagálni, különösen most, amikor mindenki a vevők figyelméért verseng.

Szerezzen több figyelmet hirdetéssel! A vevők figyelme drága kincs, mert egyre kevesebb van belőlük, különösen most. Márpedig a több figyelem eredménye több vevő. Éppen ezért, költsön legalább egy keveset hirdetésekre az extra figyelemért. Ha főként közösségi oldalakon vannak a követői, emelje ki, hirdesd meg a nyitásról szóló posztjait, hogy minél többen láthassák.

Fontos a nyitás, de az egészség még fontosabb! Kommunikálja, hogy hogyan tudja kiszolgálni a vevőit úgy, hogy közben betartja az egészségügyi előírásokat. Mondja el, hogy mit tesz a biztonságért. Bár magától értetődőnek tűnhet, ismételje el a maszkviselés, fertőtlenítés, szellőztetés szabályait és minden más intézkedést, és természetesen tartsa, tartassa is be őket. Gondoljon a felmerülő kérdésekre, és válaszolja meg őket, például, hogy hányan lehetnek egyszerre az üzletben az új szabályok szerint.

Árakció nem ajánlott. Nemcsak a vállalkozások várták ám tűkön ülve az nyitást, hanem a vevők is, akik alig várják, hogy vásároljanak, hogy elmehessenek a fodrászhoz, és így tovább. Ezért most nem kell még árakciózni, így is fognak jönni a vásárlók, különösen, ha megfogadja az első három pontot. Az árakción így megtakarított profit valamicskét talán segíthet enyhíteni a lezárás miatti kiesést. Elég lesz árakciózni akkor, ha elkezd csökkenni a kereslet.

Persze az is előfordulhat, – teszi hozzá Wolf Gábor –, hogy árat kell emelni, például a megemelkedett költségek miatt. Az áremelés mindig „kemény dió”. Olyan, mint egy libikóka, aminek az egyik végén a profitabilitás, a másik végén a márka közkedveltsége ül. A legfeljebb 10-15 százalékos, megindokolt áremelés általában nem befolyásolja negatívan a márka megítélését. Ám nagyon fontos, hogy őszintén és előre kell beszélni az áremelésről.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Nagyon komoly kihívásokkal néz szembe az európai autóipar, erre az idei év eseményei is rámutattak. A globális piaci verseny, különösen a kínai gyártók térnyerése, az EU-s szabályozás szigorodása, és a gyenge elektromosautó-eladások súlyosbítják az európai szereplők helyzetét, ami létszámleépítésekhez, gyárbezárásokhoz vezetett. Az idei év eseményei rámutattak, hogy ez egy nagyon komoly kihívásokkal terhelt időszak, és nagyon úgy tűnik, hogy az idei ugyan lezárul, gondoknak még koránt sincs vége.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 23. 21:42
×
×
×
×