Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Dover, 2018. augusztus 1.Kamionok a doveri fehér sziklák alatt 2018. július 31-én. (MTI/EPA/Facundo Arrizabalaga)
Nyitókép: MTI/EPA/Facundo Arrizabalaga

Jelentős áremelés jöhet a fuvarozóknál

A mikro- és kisvállalkozások után már a közepes és a nagyvállalatok is bajban vannak az önköltséget sem fedező alacsony fuvardíjak miatt – mondta az InfoRádiónak a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára. Karmos Gábor hozzátette: ezért két számjegyű, körülbelül 10-20 százalékos fuvardíj emelésre lenne szükség.

A fuvarozók arról panaszkodnak, hogy a jelentős költségnövekedésüket nem tudták a díjszabásban érvényesíteni – tájékoztatta az InfoRádiót Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára, hozzátéve: 10-20 százalék közötti áremelésre lenne szükség a gazdaságos működésükhöz.

Ráadásul a jövőben újabb költségnövekedés várható, hiszen az Európai Unióban hamarosan elfogadják a mobilitási csomagot – mondta a főtitkár.

A munkadíjak emelkedésén túl az üzemanyagárak jelentős növekedése, a kötelező felelősségbiztosítási és az útdíjak drasztikus növekedése is jelentős költségbővülést jelent - utóbbi tényező egyes kategóriákban a 32,5 százalékos mértéket is elére. Egyre inkább terjed ráadásul a külföldiek által végzett illegális fuvarozási tevékenység is - hangsúlyozta Karmos Gábor.

Az EU-s intézkedés alapján sok fuvarozási típusban az európai átlagbért kell majd fizetni a sofőröknek.

A rendes heti pihenő pedig nem tölthető a kabinban, így szállást is kell fizetni a sofőröknek. A csomag legkésőbb ősszel lép majd hatályba.

Karmos Gábor elárulta: jelenleg Magyarországon 12,5 ezer fuvarozó vállalatot tart nyilván a közlekedési hatóság, közel 75 ezer járművel; 95 százalékuk mikro- és kisvállalkozás, átlagosan 5-6 az átlagos járműszám. A szektor közel 120 ezer főt foglalkoztat - ennyi közúti árufuvarozó van, hozzájuk jönnek még a buszos vállalkozások – emelte ki.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×