Infostart.hu
eur:
390.43
usd:
331.31
bux:
110450.39
2025. december 23. kedd Viktória
Dover, 2018. augusztus 1.Kamionok a doveri fehér sziklák alatt 2018. július 31-én. (MTI/EPA/Facundo Arrizabalaga)
Nyitókép: MTI/EPA/Facundo Arrizabalaga

Jelentős áremelés jöhet a fuvarozóknál

A mikro- és kisvállalkozások után már a közepes és a nagyvállalatok is bajban vannak az önköltséget sem fedező alacsony fuvardíjak miatt – mondta az InfoRádiónak a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára. Karmos Gábor hozzátette: ezért két számjegyű, körülbelül 10-20 százalékos fuvardíj emelésre lenne szükség.

A fuvarozók arról panaszkodnak, hogy a jelentős költségnövekedésüket nem tudták a díjszabásban érvényesíteni – tájékoztatta az InfoRádiót Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára, hozzátéve: 10-20 százalék közötti áremelésre lenne szükség a gazdaságos működésükhöz.

Ráadásul a jövőben újabb költségnövekedés várható, hiszen az Európai Unióban hamarosan elfogadják a mobilitási csomagot – mondta a főtitkár.

A munkadíjak emelkedésén túl az üzemanyagárak jelentős növekedése, a kötelező felelősségbiztosítási és az útdíjak drasztikus növekedése is jelentős költségbővülést jelent - utóbbi tényező egyes kategóriákban a 32,5 százalékos mértéket is elére. Egyre inkább terjed ráadásul a külföldiek által végzett illegális fuvarozási tevékenység is - hangsúlyozta Karmos Gábor.

Az EU-s intézkedés alapján sok fuvarozási típusban az európai átlagbért kell majd fizetni a sofőröknek.

A rendes heti pihenő pedig nem tölthető a kabinban, így szállást is kell fizetni a sofőröknek. A csomag legkésőbb ősszel lép majd hatályba.

Karmos Gábor elárulta: jelenleg Magyarországon 12,5 ezer fuvarozó vállalatot tart nyilván a közlekedési hatóság, közel 75 ezer járművel; 95 százalékuk mikro- és kisvállalkozás, átlagosan 5-6 az átlagos járműszám. A szektor közel 120 ezer főt foglalkoztat - ennyi közúti árufuvarozó van, hozzájuk jönnek még a buszos vállalkozások – emelte ki.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Szakértő: a japán atomenergia újjászületésével derülhet ki, hogy Németország tévúton jár

Szakértő: a japán atomenergia újjászületésével derülhet ki, hogy Németország tévúton jár

Másfél évtizeddel a fukusimai katasztrófa után Japán újraindítja a a világ legnagyobb atomerőművét. A Kasivazaki–Kariva lesz az első olyan nukleáris létesítmény, amit a fukusimai erőművet is üzemeltető Tokyo Electric Power Company működtethet. Aszódi Attila atomenergia-ügyi szakértő, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Természettudományi Karának dékánja beszélt a részletekről az InfoRádióban.
VIDEÓ
Év végi rángatás a forintban – kéthónapos mélypont az euróval szemben

Év végi rángatás a forintban – kéthónapos mélypont az euróval szemben

A forint az év vége felé közeledve jobban kitett a nemzetközi devizapiaci mozgásoknak, az elmúlt napokban a dollár globális gyengülése és az euró fokozatos erősödése határozta meg a keresztárfolyamokat. A hazai deviza ezekhez igazodva inkább követő szerepben maradt, de érezhető a jegybank lazább monetáris politikára tett utalásainak is a hatása. A keddi kereskedésben a befektetők figyelme elsősorban a makroadatokra és az ünnepek előtti, alacsonyabb likviditásból fakadó rövid távú kilengésekre irányul.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×