Infostart.hu
eur:
388.56
usd:
329.92
bux:
110890.99
2025. december 23. kedd Viktória
Dover, 2018. augusztus 1.Kamionok a doveri fehér sziklák alatt 2018. július 31-én. (MTI/EPA/Facundo Arrizabalaga)
Nyitókép: MTI/EPA/Facundo Arrizabalaga

Jelentős áremelés jöhet a fuvarozóknál

A mikro- és kisvállalkozások után már a közepes és a nagyvállalatok is bajban vannak az önköltséget sem fedező alacsony fuvardíjak miatt – mondta az InfoRádiónak a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára. Karmos Gábor hozzátette: ezért két számjegyű, körülbelül 10-20 százalékos fuvardíj emelésre lenne szükség.

A fuvarozók arról panaszkodnak, hogy a jelentős költségnövekedésüket nem tudták a díjszabásban érvényesíteni – tájékoztatta az InfoRádiót Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára, hozzátéve: 10-20 százalék közötti áremelésre lenne szükség a gazdaságos működésükhöz.

Ráadásul a jövőben újabb költségnövekedés várható, hiszen az Európai Unióban hamarosan elfogadják a mobilitási csomagot – mondta a főtitkár.

A munkadíjak emelkedésén túl az üzemanyagárak jelentős növekedése, a kötelező felelősségbiztosítási és az útdíjak drasztikus növekedése is jelentős költségbővülést jelent - utóbbi tényező egyes kategóriákban a 32,5 százalékos mértéket is elére. Egyre inkább terjed ráadásul a külföldiek által végzett illegális fuvarozási tevékenység is - hangsúlyozta Karmos Gábor.

Az EU-s intézkedés alapján sok fuvarozási típusban az európai átlagbért kell majd fizetni a sofőröknek.

A rendes heti pihenő pedig nem tölthető a kabinban, így szállást is kell fizetni a sofőröknek. A csomag legkésőbb ősszel lép majd hatályba.

Karmos Gábor elárulta: jelenleg Magyarországon 12,5 ezer fuvarozó vállalatot tart nyilván a közlekedési hatóság, közel 75 ezer járművel; 95 százalékuk mikro- és kisvállalkozás, átlagosan 5-6 az átlagos járműszám. A szektor közel 120 ezer főt foglalkoztat - ennyi közúti árufuvarozó van, hozzájuk jönnek még a buszos vállalkozások – emelte ki.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Mindenkit megborított az állampapír-őrület – Ilyen eredményre kevesen számítottak!

Mindenkit megborított az állampapír-őrület – Ilyen eredményre kevesen számítottak!

Ha egyetlen dolgot kell kiemelni a magyar megtakarítási és befektetési piacot meghatározó tényezők közül, akkor 2025-ben egyértelműen a hatalmas állampapír-kifizetések jutnak eszünkbe. Az évtizedek óta nem látott inflációs hullám következtében mintegy 1200 milliárd forint kamat és közel 3200 milliárd forint tőke zúdult ki idén az inflációkövető lakossági kötvényekből – a gigantikus pénzeső nemcsak az állampapírok, de az összes többi befektetés világát is fenekestül felforgatta. Váratlan fejleményként értékelhetjük, hogy a befektetési alapkezelők csak részben lehettek elégedettek: az állampapírokból felszabaduló pénzek jelentős részben ezen a piacon találták meg a helyüket, ugyanakkor a tőkebevonás mértéke alulmúlta a szektor terveit. Az állampapírok beágyazottságát jól mutatja, hogy a példátlan nagyságú kifizetések ellenére a lakosság idén is nettó vásárlóként volt jelen az államkötvények piacán, miközben más szereplők, például a pénzintézetek és a külföldi befektetők még nagyobb részt hasítottak ki a magyar adósságportfólióból. Látványos ábrákon mutatjuk, mik voltak a legizgalmasabb állampapír-piaci fordulatok 2025-ben – nem kérdés, hogy a téma helyet érdemel az év top 10 legérdekesebb sztorija között!

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×