Infostart.hu
eur:
387.91
usd:
331.18
bux:
0
2025. december 19. péntek Viola
Nyitókép: Facebook/Havasi Gergő

Nem eveznek tovább az Atlanti-óceánon a magyar hősök

40 nap alatt akart átérni Havasi Gergő és Szabó Norbert Ádám.

Borulás miatt kénytelen volt megszakítani rekordkísérletét a Havasi Gergő, Szabó Norbert Ádám magyar evezős páros, amely 40 nap alatt tervezte átevezni az Atlanti-óceánt.

Havasi, a Magyar Honvédség sportszázadának szakaszvetője és segítője egymást váltva szerette volna teljesíteni a Kanári-szigetek egyike, Tenerife és Antigua közötti 5200 kilométeres távot egy páros óceáni evezős hajóval, motor használata és külső segítség nélkül.

A magyar kettős január 6-án egy több mint hét méter hosszú és két méter széles hajóval vágott neki a túrának, melynek megtervezésében és kivitelezésében Rakonczay Gábor segített, aki december 24-én egyedül indult el a Kanári-szigetekről kenuval, és legutóbbi bejelentkezésénél 2234 kilométernél járt. Így a két magyar egység egy időben próbálta meg teljesíteni az óceánátszelést.

A Havasi-Szabó kettős közösségi oldalain osztotta meg, hogy vasárnap éjszaka felborult a hajójuk, és a felszerelésük már nem tudta biztosítani a biztonságos tovább haladást Antigua felé. A balesetnél éppen Szabó evezett, amikor egy nagyobb hullám a feje tetejére állította a Főnixet, Havasi pedig a kabinban aludt, és közvetlen a borulás előtt ébredt fel, majd beszorult. Társa próbálta egyedül visszaborítani a hajót, ám nem járt sikerrel, a hajó pedig süllyedni kezdett. Havasi hosszas keresgélés után megtalálta a mentőmellényt, és biztosítóheveder nélkül úszott fel a felszínre.

"Miután megszűnt a közvetlen életveszély, több szempontból is megvizsgáltuk a helyzetünket és úgy ítéltük meg, hogy a biztonság az első, ezért nem vállalunk még nagyobb kockázatot egy esetleges újabb borulás alkalmával, hiányos vagy nem működő eszközök mellett" - írta Facebook-oldalán Havasi, majd videós bejelentkezésében hozzátette, hogy a borulást követően hat órán keresztül próbálták elhárítani a problémákat, ez azonban nem sikerült. Jelenleg a Berge Rosa tankerhajó fedélzetén utaznak a franciaországi Dunkerque-be, ahonnan visszatérnek Magyarországra.

A 29 éves kajakos Havasit három éve vette rá egyik sporttársa az expedícióra, az ötletgazda azonban közben kiszállt a projektből. Augusztusban csatlakozott hozzá Szabó Norbert Ádám, akinek már van tapasztalata az óceáni evezésben, 15 éve hajózik a tengereken, Kovácsik Leventével 2015-ben átkajakozta az Atlanti-óceánt.

A páros átevezés jelenlegi világcsúcsát egy új-zélandi kettős tartja 40 nap 5 óra és 31 perccel, amelyet ugyancsak a Kanári-szigetek egyike, La Gomera és Barbados között ért el.

Címlapról ajánljuk
Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben
Helyszíni képes tudósítás

Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben

Nem köt az Európai Unió szabadkereskedelmi megállapodást Dél-Amerikával, ezt a célt a gazdák elérték, de Brüsszel városa nagy árat fizetett ennek kikényszerítéséért, a belga fővárosban megbénult a közlekedés, buszok rekedtek a traktorok közé, csak gyalogosan és kerékpárral lehet közlekedni. A csúcson kiderült, miből gondolja az EU visszafizethetőnek azt a kölcsönt, amelyet most Ukrajnának ad. Helyszíni tudósítás.

Fenyőfaválasztás körüli mizériák – számos tévhitet cáfol az ökológus

A HUN-REN Ökológiai Kutatóközpont kutatója szerint érdemes alternatív karácsonyfa-megoldásokban is gondolkodni, de ha valaki élő fenyőt vásárol, akkor lehetőség szerint Magyarországon termesztett, ne túl nagyméretű fenyőt válasszon, amit az ünnepek után komposztálhat. Aszalós Réka az InfoRádióban elmondta: a műfenyők nagyrészt PVC-ből készülnek, ami nem lebomló műanyag, így egy idő után a műfenyő olyan hulladék lesz, ami szennyezi a környezetet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×