Úgy tűnik, egyre több energiára van szükségük a magyaroknak. A Nielsen piackutató legfrissebb felmérése szerint legalábbis tavaly februártól idén januárig 25 százalékkal több energiaitalt adtak el a kiskereskedők, ami 15 százalékos, 14 milliárd forintnyi bevételtöbbletet jelentett az előző év hasonló időszakához képest - közölte az InfoRádióval Farkas Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.
Ennek egyik oka lehet, hogy az ilyen üdítők mennyiségi fogyasztással mért átlagára csaknem 20 százalékkal lett alacsonyabb. A kutatás szerint azonban nem az ismert márkák lettek olcsóbbak, az átlagárcsökkenést inkább a kisebb gyártók termékeinek megjelenése váltotta ki.
Elsősorban a hipermarketekben vesznek energiaitalt a fogyasztók, az összeladás egyharmadát itt vásárolják meg. A multikat a szupermarketek és a diszkontáruházak követik. A hasonló kategóriába sorolt új termék, a sportital eladása is egyre nő, bár ez egyelőre kisebb piac az energiaitalokénál; évente több mint 400 millió forintnyit adnak el ilyen italokból a kiskereskedők.
Egyetlen doboznyi italban egyébként alig van több koffein, mint egy kávéban, így Kovács Gábor belgyógyász szerint, ha mértékkel fogyasztják, akkor nincs is vele semmi baj.
A szakember szerint azonban az energiaital és az alkohol együttes fogyasztása már nem ajánlott, mivel az alkohol hatása kevésbé érződik a koffein miatt, ami nem szerencsés.
Ha a Balatonra készül nyaralni, van egy nagyon rossz hírünk