A brit repülésügyi hivatal adatai szerint 2008-ban összesen nyolc pilótát vádoltak meg ittas közúti vezetéssel és veszítették el jogosítványukat. Négyen közülük a British Airways, a Virgin Atlantic, a Cathay Pacific és az Eastern Airways társaságoknál dolgoztak, a többiek pedig szabadúszóként vállaltak munkát.
Az ittas vezetésen ért pilóták közül hatan továbbra is vezethettek repülőgépet, egy pedig egy rövid felfüggesztés után térhetett vissza munkájához. A nyolcadik pilóta egyelőre még nem kezdett újra dolgozni.
A légitársaságok a leszokást segítő tanfolyamokra küldték az érintett pilótákat. Egy pilótára szigorú szabályok vonatkoznak, nyolc órával a felszállás előtt nem fogyaszthat alkoholt, különben nem vezetheti a gépet.
A Nemzetközi Légiutasok Szövetségének szóvivője szerint ugyanakkor az ügy ijesztő és szégyenletes. "Az utasok bizonyos szintű szakszerűséget várnak el, ám az ittas vezetés nem erről tanúskodik" - tette hozzá.
A brit repülésügyi hivatal álláspontja szerint a vezetés és a repülés két különböző dolog, így elég szigorú lenne, ha valaki ittas közúti vezetés miatt veszítené el munkáját.
Ha a Balatonra készül nyaralni, van egy nagyon rossz hírünk