Infostart.hu
eur:
389.35
usd:
330.06
bux:
0
2025. december 24. szerda Ádám, Éva
Nyitókép: Budapest Airport / Baranyi Róbert

Már csak egy engedély kell a Ferihegy 1-es terminálhoz

Eseménydús 2022-es évet zárt a Budapest Airport.

Rendkívül nagy kihívást jelentő, ám mégis nagyon sikeres évet zárt 2022-ben a Budapest Airport - közölte a társaság. A vállalat visszaépítette a Covid előtti utasforgalom 75 százalékát, teljesen új célállomások váltak elérhetővé és regionális vezetővé vált a minőség terén, miközben a légiáru mennyisége soha korábban nem látott rekordokat döntött.

Több fontos fenntarthatósági beruházás is kezdetét vette, és a négy év alatt megvalósított repülőtéri fejlesztések értéke év végére elérte a 90 milliárd forintot. A repülőtér üzemeltetője tavaly is folytatta az 1. Terminál újranyitására és a 3. Terminál építésére történő felkészülést, miközben újabb hazai és nemzetközi díjakat nyert a minőség, a fenntarthatóság, a HR és a kommunikáció területén is.

Ukrajnai háború

A tavalyi év első két hónapja a megszokott ütemben és az előrejelzések szerint alakult a budapesti légikikötőben, azonban a február végén kezdődött ukrajnai orosz invázió miatt kialakult menekültválság márciusban nem mindennapi feladatokat jelentett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is.

A Budapest Airport az evakuációs járatok problémamentes kezelése érdekében

átmenetileg újranyitotta az 1-es terminált, ahonnan összesen több mint 8000, főként indiai, nigériai, ecuadori és marokkói diák utazott el és ahová 3200 ukrán állampolgár érkezett.

A repülőtér üzemeltető a hatóságokkal, a nagykövetségekkel, a minisztériumokkal és a segélyszervezetekkel közösen biztosította az összes menekült megfelelő ellátását, miközben a 2-es terminál forgalma zavartalanul üzemelt.

Átalakult az utazóközönség

Az már áprilisban látszott, hogy a Covid utáni első igazán erős nyár kihívások elé fogja állítani a repülőterek többségét, különösen azokat, ahol a munkaerőhiány kritikus szintet ért el. A Budapest Airport közleménye szerint a légikikötő és a földi kiszolgáló vállalatok tevékenysége sem akadozott az időben megkezdett toborzásnak és több, átalakított folyamatnak köszönhetően.

A nyári hónapokban az utasforgalom elérte a járvány előtti szint 80 százalékát, újra átlépve az 1 millió főt.

Budapest Airport / Baranyi Róbert
Budapest Airport / Baranyi Róbert

A hazai és a nemzetközi gazdasági helyzet hatására (a légitársaságokra kivetett extraprofitadó és az infláció miatt) az őszi hónapokban ismét csökkenésnek indult az utasforgalom, a magas euróárfolyam hatására elkezdett megváltozni a repülőtéri utasösszetétel a külföldi turisták javára. Az előrejelzések már akkor mutatták, hogy a járvány előtti utasforgalom teljes visszaépülése egy évvel, 2024-re tolódik.

Zajvédelmi program

Szeptemberben elindult "minden idők legnagyobb és legtöbb szolgáltatást kínáló, három éven át tartó zajvédelmi programja", összesen 1,2 milliárd forint (3 millió euró) értékben. A több mint tíz éve futó, most kibővített, immár 4000 ingtatlant érintő program célja, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közelében élők zajterhelése csökkenjen az ingatlanok lakó-és pihenőhelyiségeiben található nyílászáróinak utólagos szigetelése vagy cseréje, a redőnytokok szigetelése, illetve hangszigetelt szellőztető berendezés telepítése által.

1-es és 3-as terminál

A Budapest Airport 2022-ben is folyamatosan készült az 1-es terminál újranyitására, ahol

már csak az építési engedély beérkezésére vár az üzemeltető.

A tervek szerint és a prognózisokkal összhangban a területileg duplájára növelt és felújított 1-es terminálnak legkésőbb 2025 nyarán meg kell nyitnia ahhoz, hogy a növekvő utasforgalom kezelését a megszokott magas minőségű szolgáltatásokkal ki tudja elégíteni a vállalat, továbbá az ország turizmusa tovább tudjon fejlődni.

"Az 1-es terminál újranyitásának késése közvetlen és jelentős hatással lenne a magyarországi turizmus növekedésére" - közölte a vállalat.

Mindeközben a tavaly is folyamatosan zajlott a felkészülés a 3-as terminál építésére, amelynek első fő szegmensei a tervek szerint 2030-ban fognak elkészülni. Jelenleg a nemzetközi tervpályázatra való felkészülés, a fázisolás és az előzetes tanulmányok elkészítése zajlik, hogy az építkezés ne okozzon majd fennakadást a 2-es terminál működésében.

Címlapról ajánljuk
Ősi ösztöneinknek engedünk a karácsonyi túlevéssel, ám ez leküzdhető

Ősi ösztöneinknek engedünk a karácsonyi túlevéssel, ám ez leküzdhető

Tóth Tamás táplálkozási szakértő az InfoRádióban arról beszélt, hogy vannak módszerek, amelyekkel azok is átvészelhetik drasztikus súlygyarapodás nélkül az ünnepeket, akik egyébként sem étkeznek és élnek túl egészségesen. Ha viszont megtörtént a baj, és „bűnbe estünk”, akkor sincs minden veszve.
VIDEÓ
Itt a karácsonyi közlöny, megjelentek a kormány legújabb döntései

Itt a karácsonyi közlöny, megjelentek a kormány legújabb döntései

A karácsony előtt megjelent Magyar Közlöny rendeletei alapján 2026-tól jelentősen emelkedik a minimálbér és a garantált bérminimum, valamint új pótlékrendszer lép életbe a szociális ágazatban dolgozók számára. Az intézkedések az Otthontámogatás jogosultjainak körét is bővítik, továbbá módosítják a nemzetközi örökbefogadás szabályait.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×