A vasúttársaság a Budapest–Cegléd–Kecskemét–Kiskunfélegyháza–Szeged vonalon bevezetett menetrendi változással összefüggésben azt ígérte, hogy a menetidő 18 perccel rövidül. Ehhez képest a Közlekedő Tömeg nevű csoport szerint „az első munkanapi Napfény IC 25 percet, a Hírös IC pedig 11 percet késett, ráadásul az IC-k kecskeméti megállásának pótlására bevezetett gyorsvonatok is 10-15 perc késéssel közlekedtek.”
Az InfoRádió megkérdezte a MÁV-tól, hogy a társaság mivel magyarázza a történteket. A cég szerint hétfőn
azért késtek a vonatok, mert eltört a sín a Nyugati pályaudvar előtti vágányszakaszon
kedden azonban már minden Intercity menetrend szerint közlekedett.
A vasúti infrastruktúra tényleg nagyon rossz állapotban van. Az InfoRádió Aréna című műsorának vendégeként korábban a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, Homolya Róbert is ezzel indokolta a rendszeres késéseket.
„Megfelelő infrastruktúra és eszköz nélkül nem tudunk megfelelő üzembiztonsággal dolgozni” - mondta akkor a cég vezetője, kiemelve, hogy a versenyképesség érdekében ebbe invesztálni kell.
A MÁV hétfőn életbe lépett menetrendje ellen korábban Kecskemét és Szeged önkormányzata is tiltakozott, egy kecskeméti civil szervezet pedig petíciót indított a változtatás ellen. A Szövetség a Hírös Városért Egyesület tíz képviselőt juttatott be a város közgyűlésébe az október 13-i választáson. A frakcióvezető, Lejer Zoltán az InfoRádiónak korábban azt mondta: elfogadhatatlannak tartja, hogy december 15-től több Intercity vonat nem áll meg Kecskeméten.
"Kettő pár InterCity vonat nem áll meg Kecskeméten, ami nemcsak a kecskemétieket érinti, akik Kecskemétről ingáznának mondjuk Budapestre, főleg a reggeli és délutáni járatokkal munkába járás végett, hanem érinti azokat a szegedieket is, akik leszállnának Kecskeméten, nem beszélve Kiskunfélegyháza és Nagykőrös állomáson fel- illetve leszálló közönségről – emelte ki. Ezért indítottuk a petíciót, hogy állítsa vissza a MÁV a korábbi, óránkénti InterCity-járatot, továbbá levélben fordulunk a polgármester asszonyhoz, hogy kezdje meg a vasúttársasággal, valamint a minisztérium vezetőivel, hogy állítsák vissza a megszokott menetrendünket" – hangsúlyozta.
Lejer Zoltán szerint megszokták, hogy az Intercity óránként járnak. Most különösen a Budapestre közlekedő 7.48-as Intercity kiesése fáj nekik.
Az InfoRádió november 27-én és most is megkérdezte a MÁV-tól, hogy mit szólnak a tiltakozásokhoz és tervezik-e a menetrend felülvizsgálatát, de a vasúttársaság ezekre a kérdéseinkre nem válaszolt.