eur:
410.78
usd:
391.4
bux:
79566.4
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: Pexels.com

Az új menetrend mellett is késett a MÁV

Síntöréssel magyarázza a MÁV, hogy késtek a vonatai hétfőn Budapest és Szeged között, annak ellenére, hogy épp most vezették be azt az új menetrendet, amelytől az utazási idő 18 perces rövidülését remélték.

A vasúttársaság a Budapest–Cegléd–Kecskemét–Kiskunfélegyháza–Szeged vonalon bevezetett menetrendi változással összefüggésben azt ígérte, hogy a menetidő 18 perccel rövidül. Ehhez képest a Közlekedő Tömeg nevű csoport szerint „az első munkanapi Napfény IC 25 percet, a Hírös IC pedig 11 percet késett, ráadásul az IC-k kecskeméti megállásának pótlására bevezetett gyorsvonatok is 10-15 perc késéssel közlekedtek.”

Az InfoRádió megkérdezte a MÁV-tól, hogy a társaság mivel magyarázza a történteket. A cég szerint hétfőn

azért késtek a vonatok, mert eltört a sín a Nyugati pályaudvar előtti vágányszakaszon

kedden azonban már minden Intercity menetrend szerint közlekedett.

A vasúti infrastruktúra tényleg nagyon rossz állapotban van. Az InfoRádió Aréna című műsorának vendégeként korábban a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, Homolya Róbert is ezzel indokolta a rendszeres késéseket.

„Megfelelő infrastruktúra és eszköz nélkül nem tudunk megfelelő üzembiztonsággal dolgozni” - mondta akkor a cég vezetője, kiemelve, hogy a versenyképesség érdekében ebbe invesztálni kell.

A MÁV hétfőn életbe lépett menetrendje ellen korábban Kecskemét és Szeged önkormányzata is tiltakozott, egy kecskeméti civil szervezet pedig petíciót indított a változtatás ellen. A Szövetség a Hírös Városért Egyesület tíz képviselőt juttatott be a város közgyűlésébe az október 13-i választáson. A frakcióvezető, Lejer Zoltán az InfoRádiónak korábban azt mondta: elfogadhatatlannak tartja, hogy december 15-től több Intercity vonat nem áll meg Kecskeméten.

"Kettő pár InterCity vonat nem áll meg Kecskeméten, ami nemcsak a kecskemétieket érinti, akik Kecskemétről ingáznának mondjuk Budapestre, főleg a reggeli és délutáni járatokkal munkába járás végett, hanem érinti azokat a szegedieket is, akik leszállnának Kecskeméten, nem beszélve Kiskunfélegyháza és Nagykőrös állomáson fel- illetve leszálló közönségről – emelte ki. Ezért indítottuk a petíciót, hogy állítsa vissza a MÁV a korábbi, óránkénti InterCity-járatot, továbbá levélben fordulunk a polgármester asszonyhoz, hogy kezdje meg a vasúttársasággal, valamint a minisztérium vezetőivel, hogy állítsák vissza a megszokott menetrendünket" – hangsúlyozta.

Lejer Zoltán szerint megszokták, hogy az Intercity óránként járnak. Most különösen a Budapestre közlekedő 7.48-as Intercity kiesése fáj nekik.

Az InfoRádió november 27-én és most is megkérdezte a MÁV-tól, hogy mit szólnak a tiltakozásokhoz és tervezik-e a menetrend felülvizsgálatát, de a vasúttársaság ezekre a kérdéseinkre nem válaszolt.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

A miniszterelnök pénteki terjedelmes interjújában tett bejelentést a csütörtökön ismertté vált megállapodás hátteréről a munkaadók és a munkavállalók között. Arról is beszélt, hogy a háború két legveszélyesebb hónapja következik. Közölte, meg fogja hívni Magyarországra a Nemzetközi Büntetőbíróság által üldözött Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt.

Szép a havazás, csak közlekedni ne kelljen - fotók

A havas táj látványát, a téli hangulatot sokan szeretjük, közlekedni benne annál kevésbé tartozik a kedvenceink közé. Ám ez a két dolog együtt jár, mint azt a szép, de némiképpen ijesztő fotóinkon is látszik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×