eur:
411.19
usd:
392.91
bux:
0
2024. november 25. hétfő Katalin
Járművek közlekednek az M35 autópálya új, a 4. és a 481. számú főút közötti szakaszán Debrecen közelében az átadás napján, 2017. december 13-án.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Kiderült, miért nem a megtett út alapján kell fizetni az autópálya-használatáért

Már elővételben is megvásárolhatóak a személyautókra szóló éves autópálya-matricák – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója. Bartal Tamás arról is beszélt az InfoRádióban, hogy miért nincs tervben az, hogy a személygépkocsi-vezetők a megtett út alapján fizessenek az autópályahasználatért.

Mint ismert, Magyarországon a személyautók, valamint a teherautók után eltérő módon kell fizetni az autópálya használatáért. Míg utóbbiak esetében a megtett úttal arányosan, addig előbbiek után időalapon kell fizetni, vagyis heti, havi, vagy éves autópálya-matrica váltható ki. Bár az Európai Parlament korábban tett egy olyan ajánlást, hogy az Európai Bizottság vizsgálja annak lehetőségét, hogy kötelező legyen-e a személygépkocsik számára is a megtett úttal arányos fizetés, a magyar szakember nem tartja ezt jó megoldásnak. Szerinte

nem is efelé halad a világ, hanem a hazánkban érvényes megosztott szabályozás irányába.

Bartal Tamás arról is beszámolt, hogy évi mintegy 15 millió úthasználati jogosultságot értékesítenek 8 millió különböző rendszámra. Az első tíz hónap adatai azt mutatják, hogy a korábban slágernek számító heti matricák értékesítése csökkenőben van, és

már a havi matricákat keresik jobban az emberek,

ami – megfogalmazása szerint – egyrészt annak tulajdonítható, hogy a belföldi felhasználók egyre tudatosabbak, másrészt az is közrejátszik, hogy a gazdasági növekedés miatt nőtt a családok megtakarítása, emiatt többet is tudnak utazni. Tehát az autópályamatricák vásárlása egyre népszerűbb, évről évre emelkedik az igénybevételük, és az idei évben is bizonyos, hogy egy újabb csúcsot fognak elkönyvelni az eladások számát tekintve - tette hozzá.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója a jövő évi terveket illetően megjegyezte, állandó jelleggel igyekeznek fejleszteni az internetes oldalukat, ennek keretében vezetnek be 2020-tól egy

térképes útvonal- és matricatervező szolgáltatást,

ezzel is vonzóbbá téve az ügyfeleik számára a weboldalukat. A program segítségével, a kiindulópont és a célállomás magadása után, az útvonalról és arról is tájékoztatást kapnak a felhasználók, hogy melyik matricát éri meg számukra leginkább megvásárolni. Hiszen, mint Bartal Tamás fogalmazott, szolgáltató vállalatként a legfontosabb számukra az ügyfeleik elégedettsége.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a bérmegállapodásról: ez egy történelmi léptékű megállapodás

Orbán Viktor a bérmegállapodásról: "ez egy történelmi léptékű megállapodás"

Történelmi léptékű megállapodásnak nevezte a múlt héten köttetett minimálbér-emelési egyezséget, mivel soha nem történt még ekkora emelés, 2027-re 40 százalékos lesz a növekmény a mostani szinthez képest. Azt is jelezte, a minimálbér reálértéke 29 százalékkal fog nőni 2027-ig, és az el fogja érni az átlagbér felét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Nagy lehetőségek előtt állnak a magyar startupok

Nagy lehetőségek előtt állnak a magyar startupok

A magyar startupok sikerét és az innovatív ötletek kibontakozását számos tényező akadályozhatja Magyarországon. Ide tartozik a szabályozási környezet, a befektetők alacsony kockázatvállalási hajlandósága, vagy a pénzügyi eszközök szűkössége. A Nemzeti Innovációs Ügynökség ezeknek a gátaknak a lebontásán dolgozik, aminek az eredménye nem csak egy kiterjedtebb magyar startup ökoszisztéma lehet, de az is hogy a magyar ötletek „láthatóvá válnak” a nemzetközi porondon. Erről kérdeztük Bódis László, innovációért felelős helyettes államtitkárt, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatóját.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×