A Slachta Margit rakparton fővárosi beruházásban megújítjuk a támfalat. A munka két nagy folyamatból fog állni. Először egy úgynevezett mélyalapozással kezdünk, miután lebontottuk a régi vegyes szerkezetű támfalat. Ez egy hét méter mély alapozást jelent - közölte a szóvivő.
Miután pedig befejeztük a föld alatti munkálatokat, következik a szerkezetépítés, a támfal föld feletti részének építése. Zsaluzás, vasszerelés, betonozás lesz, majd pedig a burkolat helyreállítása következik - tette hozzá.
Újdonság lesz, hogy a támfal ezen szakaszába beépítünk olyan fémszerkezeteket is, amelyek segítségével meg lehet emelni a fal magasságát mobilgáttal. Ez a védvonal, ez a gátrendszer sokkal hosszabb és magasabb lesz, mint az elődje, tehát nagyobb biztonságot fog nyújtani, sőt, a talajban kialakuló veszélyes szivárgások ellen is sokkal jobban fog védeni - hangsúlyozta Báthori Mariann.
Természetesen az április 30-áig tartó munkálatok során a hidegben is dolgozni kell, ez be volt kalkulálva. Ilyen időszakban ezzel sajnos számolni kell, viszont a munkálatokat most lehetett megkezdeni. Azzal is kell számolnunk, hogy tavasszal érkezhet egy újabb árhullám, amit akkor már egy sokkal biztonságosabb védmű fog kivédeni - emelte ki.
Ez a legkritikusabb szakasza a védvonalnak Budapesten, máshol nincsenek ekkora problémák. Természetesen abban az időszakban, amikor alacsonyabb a Duna vízállása, folyamatosan végzünk fenntartási munkálatokat annak érdekében, hogy egy következő esetleges árvíznél teljesen meg tudjuk védeni az elöntésektől a várost - mondta a Fővárosi Csatornázási Művek szóvivője.
Hanganyag: Szabó Gergõ