eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
QINGDAO, CHINA - OCTOBER 04 2021: China MSA workers watch the approaching of the Evergreen container ship Ever Given, arriving at a shipyard for repair, in Qingdao in east China's Shandong province Monday, Oct. 04, 2021. The ship ran aground in the Suez Canal in March, blocking the traffic for 6 days. (Photo credit should read Feature China/Barcroft Media via Getty Images)
Nyitókép: Feature China/Barcroft Media via Getty Images

Az Ever Given is komolyan megszenvedte a szuezi kalandot – képek

Az idén márciusban a Szuezi-csatornában keresztbe fordult Ever Given konténerhajót nemrég kiengedték a vízből, és kiderült, milyen károkat okozott a hajótestben a globális kereskedelmet megbénító baleset.

Az Ever Given a maga 220 ezer tonnájával a világ egyik legnagyobb konténerhajója. Nagyjából akkora, mint a magyar Parlament, fedélzetén akár 20 ezer konténer is elfér. Miután március 23-án keresztbe fordult a Szuezi-csatornán, a helyi hatóságoknak hat napjukba tellett kiszabadítani a hajót, amelynek orra 24 kilométer per órás sebességgel a partszakaszba fúródott. A mentésben csaknem 30 ezer köbméter homokot és sarat távolítottak el a hajó környékéről.

A világ sokáig azzal volt elfoglalva, hogy mekkora károkat okozott a globális kereskedelemben az alig hatnapos fennakadás, most viszont az is kiderült, hogy mi történt a hajótesttel a „kényszerhorgonyzás" során – írja a Haszon.hu.

Az Ever Given sérült hajótestéről készült képek azután láttak napvilágot, hogy a kínai Qingdao kikötőben kiemelték, hogy megjavítsák. Kiderült, hogy az alig egyhetes kaland jelentős károkat okozott a teherszállítóban, amelynek bulba orra (alsó orrszakasz) teljesen tönkrement.

Salvatore R. Mercogliano, a Campbell Egyetem történettudományi docense és az Egyesült Államok Kereskedelmi Tengerészeti Akadémiájának adjunktusa szerint a kár olyan súlyos, hogy az alsó orrszakaszt úgy ahogy van, ki kell cserélni. Ez úgy fog kinézni, hogy a sérült részt kivágják a hajótestből, és lecserélik az újonnan legyártott bulba orra. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mekkora a javítás anyagi vonzata.

QINGDAO, CHINA - OCTOBER 04 2021: Workers approach the damaged bow of the Evergreen container ship Ever Given, arriving at a shipyard for repair, in Qingdao in east China's Shandong province Monday, Oct. 04, 2021. The ship ran aground in the Suez Canal in March, blocking the traffic for 6 days. (Photo credit should read Feature China/Barcroft Media via Getty Images)
Csingtao, Kína, 2021. október 4., Feature China/Barcroft Media via Getty Images
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Összességében jól sikerült ez a hét a forint számára, stabil volt és az utolsó két nap menetelésének köszönhetően felértékelődéssel zárta a hetet. Az S&P hitelminősítő péntek este megerősítette Magyarország adósbesorolását és a stabil kilátáshoz sem nyúlt, ami szintén kedvező a hazai fizetőeszköz szempontjából, amely a 392-es szinten fejezte be a pénteki kereskedést az euró ellenében. Devizapiaci témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 26. 21:41
×
×
×
×