eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
Elektromos autót töltenek az első átadott okos közvilágítási oszlopról Budapesten a Lechner Ödön fasorban 2018. augusztus 21-én. Az ELMŰ-ÉMÁSZ és a BDK Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft. együttműködésében, a főváros különböző pontjain felállított, öt okos közvilágítási oszlop elektromosautó-töltőt, ingyenes wifit, segélyhívót és digitális hirdetőoszlop-funkció szolgáltatást nyújt.
Nyitókép: Máthé Zoltán

Új e-autós pályázatot szorgalmaz a Lízingszövetség

Új időszámítást hozhatnak az állami támogatási programok az elektromos autózásban itthon – mondta az InfoRádiónak a Magyar Lízingszövetség főtitkára. Tóth Zoltán elmondta: látszik, hogy nagy az érdeklődés az elektromos autók iránt, a közelmúltban megnyitott 3 milliárdos pályázati forrás ugyanis másfél nap alatt elfogyott.

Egyelőre a magyar autóállomány elenyésző hányada elektromos meghajtású, de az új forgalomba helyezéseknél már évről évre növekszik a tisztán elektromos autók aránya.

"Az idei első negyedévben mintegy ezer elektromos autót helyeztek forgalomba Magyarországon, de ha ez a támogatás tovább folytatódna, akkor nyilván sokszorosára lehetne növelni ezt a darabszámot" – mondta az InfoRáióban Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a nemrég másfél nap alatt kimerült állami e-autóvásárlási program kapcsán. Hozzátette: önmagában ez a program támogatásintenzitástól függően

ezer-ezerötszáz autó megjelenését segíti.

"Az, hogy ilyen villámgyorsan ekkora igény mutatkozott az elektromos autóbeszerzést támogató keretre, arra utal, hogy ezekkel a kondíciókkal nagyon sokan már reális alternatívának tartják az elektromos autót a hagyományos meghajtású modellekhez képest" – jegyezte meg Tóth Zoltán. A 2,5 millió forintos támogatással már teljesen versenyképesek az e-autók árai a hagyományos modellekéivel.

A megreformált és rekordidő alatt kimerített keretű program két készből állt. A taxisok számára kétmilliárd forintot különített el a kormány, hárommilliárd forintot pedig a lakosság számára elérhető elektromos autók és robogók beszerzésének támogatására irányzott elő a kabinet. Az utóbbi keretet két kategóriában lehetett felhasználni: a 11 millió forint feletti értékű járművek beszerzéséhez 500 ezer forint támogatást lehetett kérni, míg az ennél olcsóbb gépkocsikra 2,5 milliót – ami a korábban meghirdetett támogatási programokéban elérhetőnél egymillióval több.

Az e-mobilitás terjedésében óriási különbségek vannak az európai országok között. Példaként Norvégiát említette a főtitkár, ahol már 2018-ban meghaladta az alternatív hajtású autók száma a hagyományosakét az újonnan forgalomban helyezett járművek körében, és már 50 százalék feletti e kategória részaránya. Európában minél inkább délre és keletre megyünk, annál jobban csökken ez az arány. Magyarország egyébként eddig a sereghajtók között volt, de az elmúlt egy-két év növekménye már figyelemre méltó Tóth Zoltán szerint.

"A Lízingszövetség és a lízingcégek is szorgalmazzák, hogy minél hamarabb nyíljon újra hasonló feltételekkel egy pályázat, amelyben már a flottakezelők és a lassan reagáló cégek és magánszemélyek is részt tudnak majd venni" – tette hozzá Tóth Zoltán.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Összességében jól sikerült ez a hét a forint számára, stabil volt és az utolsó két nap menetelésének köszönhetően felértékelődéssel zárta a hetet. Az S&P hitelminősítő péntek este megerősítette Magyarország adósbesorolását és a stabil kilátáshoz sem nyúlt, ami szintén kedvező a hazai fizetőeszköz szempontjából, amely a 392-es szinten fejezte be a pénteki kereskedést az euró ellenében. Devizapiaci témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×