eur:
392.54
usd:
365.9
bux:
66720.16
2024. április 26. péntek Ervin
Nyitókép: Pixabay.com

Szeptember közepétől enélkül nem fog tudni online vásárolni

Bő egy hónap múlva, szeptember 14-étől kötelező lesz az online vásárlásoknál a biztonsági SMS-kód használata.

A bankok és az Európai Unió javaslatai, valamint állásfoglalása értelmében szeptember 14-étől egy új biztonsági rendszer kerül bevezetésre:

az online térben történő vásárlásokhoz kötelező lesz egy plusz biztonsági kód használata, amelyet SMS-ben kapunk a mobiltelefonunkra.

A rendszer bevezetésére azért volt szükség, mert az elmúlt 5 évben az internetes vásárlásokkal történő csalások és visszaélések száma európai viszonylatban több mint hússzorosára növekedett, vagyis szükség volt arra, hogy a fogyasztók biztonsága egy magasabb szintre emelkedjen, magyarázta Rajnai Zoltán, Magyarország kiberkoordinátora.

Az Európai Unióban történő vásárlások esetében, amennyiben uniós az eladó és a vevő is, a kód használata kötelező lesz. De nyilatkozhatunk arról, hogy az online vásárlás során a biztonsági kódot kizárólag Magyarországra, Európára, vagy az egész világra igényeljük.

A regisztráció nem jár nagy adminisztrációval, az online térben is el lehet végezni

a bankok honlapján, jegyezte meg a szakember. A vállalati szegmens szigorúbb eljárás alá tartozik a regisztrációt illetően, ennek értelmében az online regisztrálásra nincs lehetőség, kizárólag személyesen, a banki ügyintézőkön keresztül lehet elvégezni a bankfiókokban.

Rajnai Zoltán végezetül fontosnak tartotta megjegyezni, hogy a SMS-kód kötelező bevezetése nem a fogyasztók újabb "piszkálására" van, hanem a biztonságos online vásárlás értekében történik.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
A magyar vállalkozásoknak is van esélyük terjeszkedni regionálisan

A magyar vállalkozásoknak is van esélyük terjeszkedni regionálisan

Április végén rendezték Bukarestben a harmadik éves közép- és kelet-európai (KKE) regionális üzleti csúcstalálkozót. A konferencia a legsikeresebb magyar, bolgár és román vállalkozók és felsővezetők példáin keresztül mutatta be, hogyan teremthetnek a vállalkozások erős alapot a működésük nemzetközi kiterjesztéséhez, kihasználva a régió belső előnyeit, valamint előnnyé alakítva a felmerülő kihívásokat. A felszólalók egyetértettek abban, hogy a magyar és regionális vállalatok közép-kelet-európai piacokon való terjeszkedésének útja lényegében a globalizáció stratégiai megközelítését foglalja magában.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 26. 10:54
×
×
×
×