A társaság közleménye szerint a margarin- és dresszinggyártást Rákospalotáról Csehországba, Lengyelországba és Németországba telepítik át.
Az Unilever a legnagyobb fogyasztói piacok közelébe tervezett optimális gyártói-beszállítói hálózat kialakításával indokolta a döntést.
A rákospalotai gyár olajmag-feldolgozó és étolaj-finomító és -palackozó üzemét 1992-ben az olasz Feruzzi Csoport (Cereol Rt.) privatizálta. A gyár margarin- és mosószergyártását a holland-brit Unilever vette át. Az Unilever 2003-ban a ketchup, majonéz és mustár gyártásával bővítette a gyár termékkörét.
Az Unilever mintegy 18 millió euró értékű beruházást hajtott végre a gyárban. A pénzt a gyártástechnológia korszerűsítésére és a gyártmányszerkezet bővítésére fordították, és számos környezetvédelmi beruházást is megvalósítottak.
A gyár termelése ennek ellenére néhány év alatt évi 65.000 tonnáról 45.000 tonna margarinra esett vissza.
Az Unilevernek a rákospalotain kívül három másik gyára van Magyarországon. Veszprémben jégkrémet, Nyírbátorban mosószert és kozmetikai cikket, Röszkén pedig ételízesítőt és levesport készítenek.
Az Unilever tájékoztatása szerint a multinacionális cég európai átalakítási projektjéből Magyarországnak előnyei is vannak. Korábban ugyanis a cég jelentős termelési kapacitást csoportosított át a nyírbátori mosószer- és kozmetikai gyárba, és a változtatásoknak köszönhetően új gyártósort helyeznek üzembe Röszkén.
Az Unilever 1992 óta összesen mintegy 60 millió eurót fektetett be Magyarországon.
Boródi Attila, az Unilever Magyarország Gyártó és Kereskedelmi Kft. vállalati kapcsolatok igazgatója elmondta: az Unilever Magyarország tavalyi árbevétele mintegy 80 milliárd forintot tett ki.
Az összeg az idén várhatóan eléri a 85 milliárd forintot. Az összárbevétel 25-27 százaléka származik a margaringyártásból.