eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 23. szombat Kelemen, Klementina
Nyitókép: Facebook/Országos Mentőszolgálat

Nagy forgalma volt a központi ügyeleti számnak a hétvégén

Az OMSZ adatai szerint volt, hogy harmincan is telefonáltak Pest vármegyéből.

Február elsején indult az Országos Mentőszolgálat koordinálásában az új ügyeleti rendszer Pest vármegyében – emlékeztet a 24.hu. A lap azt írja, az RTL Híradója szerint többen is hiába hívták a vármegyében az 1830-as ügyeleti számot a hétvégén.

A csatorna megkérdezte az OMSZ-t az első napok tapasztalatáról, de állítólag nem kaptak választ. A kérdésre, hogy a központi számra érkező hívásokra mennyi idő alatt kell válaszolni, egy korábbi alkalommal azt írták: „ritka esetben előfordulhat várakozás”.

A 24.hu szintén kereste a mentőszolgálatot, és a lap részletesebb tájékoztatást kapott, többek között arról, mekkora volt az ügyeleti forgalom. Válaszában az OMSZ azt írta:

„az 1830-ra érkező ügyeleti hívások fogadása során nem várható el és nem is szükséges az életmentésben megszokott, másodperceken belüli híváskezelés”.

Hozzátették, a hívót automatikus üzenet tájékoztatja, ha várakoznia kell a kezelők más betegnek történő, folyamatban lévő segítségnyújtása miatt. Felhívják a figyelmet arra, hogy sürgős vagy súlyos esetben azonnal a 112-es számot kell hívni.

A lap a mentőszolgálat által szolgáltatott adatok alapján azt írja, a betegforgalom nem volt egyenletes, a csütörtöki indulást követő első hétvégén (szombat–vasárnap) Pest vármegyében 935 beteget láttak el az orvosok, a mentőtisztek és az APN-szakemberek (ők az emelt hatáskörű ápolók), közülük 361-en gyermekek, illetve 18 év alatti fiatalok voltak.

Az adatok szerint

  • 19 esetben elegendő volt a telefonos tanácsadás,
  • 800-nál is több beteget valamelyik ügyeleti telephelyen láttak el,
  • 105 beteg pedig az otthonában kapta meg az ügyeleti ellátást.

Az OMSZ válaszában az is szerepelt, hogy egyes órákban az 1830-ra érkező telefonhívások és az ambulanciákra érkező betegek száma is többszöröse volt az átlagosnak, és előfordult olyan időszak is, amikor egyszerre 30-an hívták tanácsért a központi ügyeleti telefonszámot, ahol az egy páciensre számított beszélgetési idő – a kikérdezéssel és tanácsadással együtt – átlagosan 6 perc volt.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×