A Kelenföldi és a Nyugati pályaudvart összekötő vonal alagútja kulcsfontosságú a jelenlegi fejpályaudvarok kiváltásához/tehermentesítéséhez kigondolt fővárosi vasúti átalakításhoz.
"Aláírtuk az európai uniós támogatási szerződést egy új budapesti vasúti alagút megvalósíthatósági tanulmányára - jelentős mérföldkő ez, még ha tudjuk is jól, sok-sok évnyi munka van előttünk, mire ez megvalósulhat. Bécsben 25 év telt el a koncepcióalkotástól a fejpályaudvarokat felváltó új átmenő főpályaudvar létrejöttéig" - írta Facebook-oldalán Vitézy Dávid.
A kormányzati Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezetője korábban már hangsúlyozta: az elővárosi forgalomban a vasúton ingázók száma akár 70 százalékkal is növelhető a BFK felügyeletével készülő Budapest Vasúti Stratégia megállapításai és forgalmi modellezése szerint. Ennek kiszolgálásához azonban több vonatra van szükség, melyek Budapesten vagy több fejpályaudvari kapacitást igényelnek vagy olyan új vágánykapcsolatokat, melyeken a vonatok áthaladhatnak Budapesten. A fejpályaudvarok bővítése a mai helyükön, Budapest belvárosában szinte lehetetlen. Kiutat a fejpályaudvarok összekötése és átmenő rendszerű pályaudvarrá alakítása jelent.l.
A mostani, részletes megvalósíthatósági tanulmányt részletesen vizsgálja majd a Budapest és környékének teljes vasúthálózatán szükséges fejlesztéseket. Ennek fontos része a Kelenföld állomás és a Nyugati pályaudvar között egy új, Duna alatti vasúti alagút műszaki jellemzőinek, lehetséges legjobb nyomvonalának, gazdasági és társadalmi hasznainak, beruházási költségeinek elemzése is.