eur:
411.19
usd:
392.64
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Kamion az M30 gyorsforgalmi út Tornyosnémeti és a magyar-szlovák határ közötti szakaszán az avatás napján, 2018. január 16-án.
Nyitókép: Vajda János

Újabb autópálya-szakasz épül Kelet-Magyarországon

Az alapkőletétellel hétfőn lényegében megkezdődött a Miskolc-Kassa közötti M30-as autópálya magyarországi szakaszának építése. A borsodi megyeszékhelyet a magyar-szlovák határon lévő Tornyosnémetivel összekötő 57 kilométer hosszúságú gyorsforgalmi út uniós és hazai forrásból nettó 179,3 milliárd forintból készül el várhatóan 2021. harmadik negyedévére.

  • Az M30-as autópálya az M3-as autópályát Miskolccal összekötő gyorsforgalmi út, ezt építik tovább a magyar-szlovák határ felé.
  • Kassától a határig már korábban elkészült az autópálya.

A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Sajópálfala határában megtartott rendezvényen Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár azt mondta: az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti közötti szakasza a "Via Carpatia"-terv része, amelynek lényege az Európán áthaladó észak-déli közlekedési hálózat fejlesztése rövidebb útvonal kiépítésével.

Ezzel az úttal a Via Carpatia-terv utolsó hiányzó magyarországi szakaszának építése kezdődött meg.

Az államtitkár úgy fogalmazott: csaknem tíz évet kellett arra várni, hogy egy ilyen hosszúságú autópálya-szakasz alapkövét letegyék.

Ez az autópálya a térség két legnagyobb városa között teremt gyors összeköttetést, és fontos a felvidéki magyarságnak is - mutatott rá.

 

Az államtitkár emlékeztetett, hogy a kormány 2016-ban áttekintette a gyorsforgalmi úthálózat helyzetét, és úgy döntött, hogy 2500 milliárd forintos forrásból fejleszti ezen utakat. A terv az, hogy valamennyi magyarországi nagyvárost, megyeszékhelyet becsatolják a gyorsforgalmi úthálózatba, és valamennyi autópálya vezessen a határokig. A 2500 milliárd forint több mint felét a költségvetés biztosítja 2022-ig. Négy-öt év alatt csaknem 900 kilométernyi gyorsforgalmi út épül meg az országban, a tervek megvalósítása jó ütemben halad - hangoztatta Homolya Róbert.

Hörcsik Richárd Abaúj és Zemplén, valamint Csöbör Katalin Miskolc és körzete fideszes országgyűlési képviselője egyaránt arról szólt, hogy ez a beruházás a térség szempontjából kiemelt, nő a régió versenyképessége, a közlekedés színvonala és biztonsága, javulnak az infrastrukturális feltételek.

Pántya József, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgatója elmondta: az 57 kilométernyi kétszer kétsávos, óránként 130 kilométeres sebességre tervezett autópálya három szakaszra bontva épül meg Miskolc és Szikszó, Szikszó és Encs, Encs és Tornyosnémeti között. Az autópályával együtt számos csomópont, felül- és aluljáró, híd, pihenőhely épül majd meg. Az egyes szakaszok kivitelezői a Strabag-csoport alkotta konzorcium, a Colas Út Zrt. és a Colas Hungária Zrt. konzorciuma, valamint a Hódút Kft. és a Duna Aszfalt Kft. konzorciuma.

Címlapról ajánljuk
Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak

Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak

Péntek hajnalban megérkezett a nagy havazás. Számos helyen akadtak el, csúsztak árokba járművek, kidőlt fák akadályozzák a közlekedést több úton.

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×