A tavalyi válságos esztendő három nyári hónapjában a BMW nyeresége alig haladta meg a 120 millió eurót, és ezt is csak úgy tudta a vállalat elérni, hogy a kormány az autógyártás szinten tartása érdekében jelentős roncspénz fizetésével ösztönözte az új személykocsik vásárlását.
Ma már csak emlék a roncspénz, a BMW forgalma mégis rekordszintre emelkedett, és április eleje, valamint június vége között a nyeresége 834 millió euró volt. A luxusautók gyártására szakosodott Daimler szintén kiváló eredményt ért el az év első felében és - mint a konszern szóvivője Stuttgartban közölte - ha tovább tart a konjunktúra, idén a Mercedesek eladásából származó bevétel eléri a hatmilliárd eurót.
A Volkswagen tulajdonában lévő ingolstadti Audi is igen sikeres volt, és ha töretlen marad az érdeklődés, a cég fennállása óta idén rekordforgalmat tud majd felmutatni.
A biztató adatok ismeretében nem meglepő, hogy a berlini kormány vezető politikusa szintén fontolóra vették, hogy miként lehetne az adóbevételekből finanszírozott roncspénz legalább egy részét visszaszerezni. A Kereszténydemokrata Párt gazdaságpolitikai szakértője egy sajtóinterjúban úgy vélte, hogy az autóipar - miután egyre jelentősebb nyereségeket zsebel be - kivehetné a részét a roncspénz címén fizetett összegek részleges visszatérítéséből.
A Szabaddemokrata Párt pénzügyi szóvivője pedig arra mutatott rá, hogy a roncspénzzel átsegítették a gépkocsi-
gyárakat a válságos időszakon, így most az ágazat visszaszármaztathatna valamit a támogatására fordított összegekből.
A múlt év elején a kormány ötmilliárd eurót bocsátott annak az alapnak a rendelkezésére, amelyből új autók eladásának élénkítésére roncspénzt fizettek a vásárlóknak.
Nem természetes okból volt földmozgás Budapest határában - itt a magyarázat