A müncheni közlekedési vállalat szóvivője elmondta, hogy sztrájk idején azért nem bénul teljesen meg a városi közforgalom, mert a vállalat megpróbálja magán autóbusz társaságok bevonásával áthidalni a hiányt, és ezekre a járatokra is érvényesek a menetjegyek és a bérletek.
Utalt arra is, hogy a szakszervezetek eddig ügyeltek arra, hogy egyazon időben legfeljebb csak a városi busz és villamos közlekedést bénítsák meg, a metróforgalom ne akadjon el, így a bérlettel rendelkezők számára kínálkozik alternatív megoldás.
A müncheni cég - a többi német város és település közlekedési vállalatához hasonlóan - sztrájk esetén nem fizet kártérítést a bérlettulajdonosoknak, és azt sem teszi lehetővé, hogy a munkabeszüntetés időtartamának megfelelően meghosszabbítsák a bérletek érvényességét. A sztrájkot vis majornak tekintik, csakúgy, mint az időjárás okozta forgalmi nehézségeket, amelyek esetében szintén jár anyagi jóvátétel.
Az Európai Unió nemrég hozott döntése értelmében csupán a települések közötti vasúti, továbbá a légi forgalomban tapasztalható hosszabb késések esetén léphetnek fel az utasok kártérítési igénnyel.