eur:
394
usd:
365.61
bux:
65384.6
2024. március 29. péntek Auguszta
Az 52. Kékszalag Nagydíj tókerülő vitorlásverseny mezőnye Balatonkenese közelében 2020. július 30-án.
Nyitókép: MTI/Varga György

Egyre hosszabbak a várólisták a Balatonon

Újraéledt a vitorlázás a hazai tavakon, a Balatonon már az jelent gondot, hogy nem férnek be az egyre nagyobb hajók a kikötőkbe.

Sikeres volt idén a vitorlásszezon, ez a balatoni, a velencei és fertő-tavi régió esetében is elmondható, annak ellenére, hogy a Velencei tavon voltak problémák az alacsony vízállás miatt. Sokan kaptak kedvet a járvány miatti bezártság után, hogy kipróbálják a vitorlázást, ezt az aktivitást a charter vállalkozások is érzékelték, némelyiknél várólista alakult ki – mondta a VG-nek Szépvölgyi István, a Magyar Vitorlás Akadémia ügyvezetője.

Tavaly a járványügyi korlátozások miatt azok is a hazai tavakon vitorláztak, akik egyébként a tengerre szerettek volna menni, ez a közösség idén már eljutott az Adriára. Az viszont továbbra is elmondható, hogy egyre nagyobb vitorlások láthatók a Balatonon, ma már vannak 50 lábas hajók is, holott néhány éve még a 25-35 lábas vitorlások voltak a legnagyobbak a tavon – emelte ki Szépvölgyi István. A hajók méretének növekedése azonban több problémát is magában hordoz, több helyet foglalnak az amúgy is szűkös kikötőkben, kiszorítva onnan a kisebb hajókat és növelve a kikötők férőhelyhiányát.

A Magyar Vitorlás Akadémia szerint az elmúlt években komoly fejlődésen mentek keresztül a kikötők, összességében javul az infrastruktúra, közelíti a nyugat-európai színvonalat. A legjobb minősítést a balatonfenyvesi Fenyves Yacht Club érte el, a második az alsóörsi Alsóörs Marina, a harmadik pedig a balatonlellei BL Yachtclub lett. Jelenleg is három nagy kikötő-beruházás van folyamatban a Balatonnál, a bővítések új kikötőhelyeket is jelentenek majd.

"Évek óta nincs elég kikötőhely, továbbra is hosszúak a várólisták, és az idei szezont az is nehezítette, hogy a rekonstrukció alatt álló marinák nem fogadtak vitorlásokat" – hangsúlyozta Szépvölgyi István.

Címlapról ajánljuk

Teljes a patthelyzet a bécsi repülőtéren

Hiába a 36 órás sztrájk, megszakadtak a tárgyalások a szakszervezetek és az Austrian Airlines osztrák légitársaság között. A dolgozók a Lufthansa leányvállalatánál ugyanolyan béreket követelnek, mint az anyacégnél, ahol egyébként a közelmúltban zárult egy sikeres munkabeszüntetés.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.02. kedd, 18:00
Káel Csaba
a MÜPA vezérigazgatója, filmügyi kormánybiztos
Durvul a nyilatkozatháború a moszkvai merénylet körül, újfajta bombát vethetett be Oroszország – Háborús híreink csütörtökön

Durvul a nyilatkozatháború a moszkvai merénylet körül, újfajta bombát vethetett be Oroszország – Háborús híreink csütörtökön

Marija Zaharova, az orosz külügyminisztérium szóvivője azt mondta, az Iszlám Államnak nem voltak meg a képességei egy a krasznogarszkihoz hasonló terrortámadás kivitelezésére, és Ukrajnára és a Nyugatra igyekezett terelni a gyanút. Kirilo Budanov, az ukrán katonai hírszerzés feje úgy nyilatkozott, Oroszországnak legkésőbb február közepe óta tudomása volt a készülő támadásról, ennek ellenére nem tettek semmit. A harkivi rendőrség vezetője szerint Oroszország egy új típusú irányított bombát vethetett be a városban szerdán, az UMPB D-30-at.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×