A videó részeivé válhatnak a YouTube-reklámok a jövőben, így a blokkolók nem tudják majd megkülönböztetni, mi a tartalom, és mi a hirdetés. Az újítást már tesztelik - írja a HVG.
A Google folyamatosan keresi a módszereit annak, hogy leszámoljon a reklámblokkolókkal a YouTube-on. Több megközelítéssel is próbálkoztak az elmúlt hónapokban, de ezek nem mindig hoztak áttörést.
Most olyasvalamit tesztelnek, ami tényleg minden reklámblokkolót kijátszhat. A reklámokat ugyanis szerveroldalról szúrhatja be a videókba a cég, mint arra az egyik youtube-os reklámblokkoló fejlesztője felfigyelt. Ezáltal a reklámok a videó részeivé válhatnak, így az azokat blokkolni kívánó kiegészítők nem fogják tudni megkülönböztetni a valós tartalomtól.
YouTube is currently experimenting with server-side ad injection. This means that the ad is being added directly into the video stream.
— SponsorBlock (@sponsorblock@fosstodon.org) (@SponsorBlock) June 12, 2024
This breaks sponsorblock since now all timestamps are offset by the ad times.
Az új módszer, ha beválik, az asztali és a mobilos változatban egyaránt működni fog, de egyelőre néhány felhasználónál tesztelik, és hivatalosan nem kommunikálták - írja a portál.
A 9to5Google cikke szerint az is kérdés, hogy milyen módosításokat kellett végrehajtania a Google-nek a hirdetésmegjelenítési infrastruktúrájában.