Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Ylva Johansson, az Európai Bizottság belügyekért felelős tagja felszólal az Európai Unió gyermekvédelmi politikájáról és az ukrajnai háború elöl menekülő gyermekekről szóló vitán az Európai Parlament plenáris ülésén Strasbourgban 2022. március 5-én.
Nyitókép: MTI/EPA/Ronald Wittek

Sötétbe borulhat az Európai Parlament

Strasbourg és Brüsszel között ingáznak rendszerint az Európai Parlament képviselői. Valójában azonban a francia város az unió törvényhozói szervének tényleges helyszíne. A téli hónapokra azonban az épület elsötétülhet, és a parlament ideiglenesen Brüsszelbe teheti át székhelyét.

Több parlamenti képviselő sürgette, hogy az energiaválság miatt takarékoskodjanak mind a Brüsszel és Strasbourg közötti ingázással, mind fűtéssel és a világítással. Hangsúlyozták, hogy az uniónak, illetve parlamentjének példát kell mutatnia az uniós állampolgárok számára.

A Bild című lap tudósítása szerint pártállástól függetlenül indítványozták a képviselők az ideiglenes elsötétítést. A képviselők szerint a téli hónapokban a parlamentnek is az unió hivatalos székhelyén, Brüsszelben kell üléseznie.

Német parlamenti képviselők szerint az erről szóló levelet átadták Roberta Metsolának, a testület máltai elnökének.

A parlamentnek ugyanazt kell tennie, amit az emberektől megkövetelnek, azaz takarékoskodni kell az energiával –

fogalmaztak a képviselők. Úgy vélekedtek, hogy a két épületkomplexum, azaz a brüsszeli és a strasbourgi székhelyek egyidejű fűtése és világítása az adófizetők megcsúfolása lenne.

Értesülések szerint elhangzottak olyan követelések is, hogy az Európai Parlament működését ne csak a téli hónapokra állítsák le, hanem egészen az energiaválság végéig.

Az Európai Adófizetők Szövetsége elítélte a képviselők Brüsszel és Strasbourg közötti ingázását.

"Ez a vándorcirkusz egyben ökológiai és gazdasági katasztrófát jelent"

– fogalmazott a szövetség főtitkára. Reményét fejezte ki, hogy a képviselők a jelenlegi válság nyomán felhagynak ezzel. Utalt arra is, hogy a honatyák Brüsszel és Strasbourg közötti ingázása aligha klímabarát.

Az Európai Unió már korábban állást foglalt amellett, hogy saját hivatalainak is erőfeszítéseket kell tenniük a klímasemlegesség irányába. A június végén a tagállamok környezetvédelmi miniszterei célul tűzték ki, hogy az EU 2030-ra 55 százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást az 1990-es szinthez képest.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 10:20
×
×
×
×