eur:
399.26
usd:
369.35
bux:
91632.37
2025. március 25. kedd Irén, Írisz
Nyitókép: Pexels

Eladja oroszországi éttermeit a McDonald's

Biztosan nem lesz már visszatérés: a vállalat közleménye szerint nem fenntartható, hogy továbbra is birtokukban maradjanak az orosz éttermek, és nem is egyeztethető össze a cég által képviselt értékekkel.

A McDonald's két hónapja függesztette fel éttermeinek üzemeltetését Oroszországban, nem sokkal az ukrajnai háború kezdete után.

"Az ukrajnai háború okozta humanitárius válság és az azt megelőző, kiszámíthatatlan működési környezet hatására azt a következtetést vontuk le, hogy oroszországi üzleti tevékenységünk folytatása már nem tartható fenn és nem áll összhangban a McDonald's értékeivel" - áll a vállalat közleményében, melyet a CNBC idézett.

A McDonald's az amerikai kapitalizmus szimbólumaként 32 évvel ezelőtt nyitotta meg első éttermét Oroszországban. A moszkvai Puskin téren akkor emberek százai álltak sorban, hogy megkóstolhassák ételeiket. 2022-re több mint 800 éttermüket több mint 62 ezer alkalmazott működtette az országban.

Az éttermekre helyi vásárlót keresnek.

"Elkötelezettek vagyunk globális közösségünk iránt, szilárdan meg kell őriznünk értékeinket. Ezt azt jelenti, hogy le kell szerelnünk logóinkat ezekről az éttermekről" - mondta Chris Kempczinski, a McDonald's vezérigazgatója a hétfői közleményben.

Segítik alkalmazottaikat

Oroszország ukrajnai invázióját követően a McDonald's először hallgatott, aztán a közfelháborodás és a közvélemény nyomására olyan nagy amerikai márkák társaságában, mint a Starbucks és a Coca-Cola, szüneteltették oroszországi tevékenységüket.

Most a vállalat eltávolítja nevét, logóit, étlapjait és márkajelzéseit korábbi éttermeiről, a védjegyét azonban megtartja Oroszországban.

Az alkalmazottakat igyekeznek addig fizetni, míg át nem tudják adni az éttermeket, és próbálják őket abban is segíteni, hogy az új tulajdonosnál is állást kapjanak. Az ukrán éttermeket továbbra is zárva tartják, a dolgozók teljes fizetésüket megkapják.

Nagy költség volt az üzemeltetés felfüggesztése

Oroszország és Ukrajna a McDonald's teljes értékesítésének mintegy 2 százalékát, bevételének mintegy 9 százalékát és működési bevételének 3 százalékát adta. Az orosz piacról való kivonulással kapcsolatos döntéshez kapcsolódóan elsősorban nem készpénz jellegű, mintegy 1,2-1,4 milliárd dolláros költséget számolnak el. Márciusban a vállalat azt mondta, hogy

az ideiglenes leállás havonta körülbelül 50 millió dollárba,

azaz részvényenként 5-6 centbe kerül.

Korábban olyan hírek terjedtek, miszerint más néven, de visszatérnek majd az országba: a hétfői bejelentés ezeket teljes mértékben cáfolja.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Elemzők az Arénában: a miniszterelnök már ismertette a 2026-os győzelmi tervét

Elemzők az Arénában: a miniszterelnök már ismertette a 2026-os győzelmi tervét

A 2026-os választások után megalakuló Országgyűlés összetételéről, Orbán Viktor évértékelő beszédéről, a DK és a Tisza Párt harcáról és az újpoesti időközi választás tanulságairól is beszélt Mráz Ágoston Sámuel, a Nézőpont Intézet és Závecz Tibor, a Závecz Research Piac és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője az InfoRádió Aréna című műsorában.

Kamatdöntés – Íme Varga Mihály első magyarázata

Kamatdöntő ülést tartott a Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsa, ezt követően az új jegybankelnök, Varga Mihály tartott sajtótájékoztatót. Nem tér vissza a toleranciasávba az infláció idén, jövőre viszont - a jegybanki jóslat szerint - igen. Részletesen válaszolt az ÁSZ-vizsgálattal kapcsolatos kérdésekre is, és az árrésstopról, annak hatásairól is beszélt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.25. kedd, 18:00
Koltay András
a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság és a Médiatanács elnöke
Csattanós választ adott az OTP azoknak, akik a bankfiókok eltűnése miatt aggódnak

Csattanós választ adott az OTP azoknak, akik a bankfiókok eltűnése miatt aggódnak

Nem lett igazuk azoknak, akik tíz-húsz éve még temették a bankfiókokat. A fiók nem vész el, csak átalakul: a rutintranzakciók lebonyolítása helyett egyre inkább a tanácsadás, az ügyfelek pénzügyi és digitális edukációja a bankfiókok feladata. Éppen ezért nem kell arra számítani, hogy például az OTP Bank leépítse fiókhálózatát - hangzott el a társaság sajtóeseményén, amelyen sok érdekességet elmondtak a bank vezetői nemcsak a fiókokról, hanem az ATM-használatról is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×