eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
Nyitókép: Pixabay

Még tovább ér a dél-erdélyi autópálya

Dévától nyugatra van egy újabb 22 kilométeres szakasz.

Romániában szerda délután átadták a dél-erdélyi A1-es autópálya Dévától nyugatra haladó 22 kilométeres szakaszát.

A pályaszakasz megnyitását a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) jelentette be honlapján. A társaság közölte: a pályaszakasz műszaki ellenőrzése és átvétele már hétfőn megtörtént, de azért kellett két nappal halasztani a gyorsforgalmi út megnyitását, mert csak mostanra sikerült megegyezni a szomszédos pályaszakasz építőjével annak a csomópontnak a használatáról, amelyiken keresztül Marosillyénél (Ilia) fel lehet hajtani a Déváig vezető új szakaszra.

Elkészült a Marosillye és Holgya (Holdea) közötti 21 kilométeres szakasz is, de a CNAIR minőségi okokra hivatkozva egyelőre elutasította ennek az átvételét.

Razvan Cuc szállításügyi miniszter kedden felszólította az át nem vett szakasz építőjét, hogy tíz napon belül javítsa ki a jelzett hibákat, és fogadja el a garancia kitolását a szerződésben rögzített négy évről tíz évre. A miniszter kijelentette: ha ez nem történik meg, elindítják a szerződésbontás előkészítését.

Vannak még problémák

A szerdán megnyitott autópálya-szakasz azt a hézagot csökkenti le a jelenlegi 57 kilométerről 44 kilométerre, amelyet a pálya két, már megépült szakasza között országúton kell megtenni. Ha a másik megépült szakasz átadása is megtörténik, már csak egy 13 kilométeres szakaszon, Marzsina (Margina) és Holgya (Holdea) között kell letérni a pályáról az országútra. A kimaradó szakasz megépítésére - szakértői becslések szerint - további négy évet kell várni, ugyanis a CNAIR csak ezen a nyáron hirdette meg az útépítés közbeszerzési eljárását. Ezen az erdős, hegyes szakaszon több alagutat is kell fúrni, hogy a vadállatok zavartalanul átjuthassanak a pálya egyik oldaláról a másikra.

Az átadott pályaszakasz építése 2013-ban kezdődött, és a munkálatoknak 2016 májusában kellett volna befejeződniük. A CNAIR közölte,

a Déva és Marosillye (Ilia) közötti 22 kilométeres szakasz áfa nélkül 419 millió lejbe (28,5 milliárd forint) került.

Az összeg 85 százalékát az Európai Unió kohéziós alapjából biztosították.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Összességében jól sikerült ez a hét a forint számára, stabil volt és az utolsó két nap menetelésének köszönhetően felértékelődéssel zárta a hetet. Az S&P hitelminősítő péntek este megerősítette Magyarország adósbesorolását és a stabil kilátáshoz sem nyúlt, ami szintén kedvező a hazai fizetőeszköz szempontjából, amely a 392-es szinten fejezte be a pénteki kereskedést az euró ellenében. Devizapiaci témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 26. 21:41
×
×
×
×