A tengeri rablók egyik szóvivője közölte, hogy 3 millió dollárt kaptak érte. Egy regionális tengerhajózási forrás megerősítette a hírt, de a tulajdonos még nem nyilatkozott, és a kapitány sem jelentkezett.
A Sirius Star nevű hajón az elrablásakor, november 15-én kétmillió hordó, mintegy százmillió dollár értékű kőolaj volt. 25 fős legénysége brit, horvát, lengyel, szaúd-arábiai és fülöp-szigeteki tengerészekből állt. A szóvivő szerint mindannyian sértetlenek.
Ennek a hajónak az elrablása volt a kalózok eddig leglátványosabb akciója, de hasonló már nem valószínű, mert azóta megnövelt erejű nemzetközi flotta cirkál az Ádeni-öbölben és a közeli vizeken. A 330 méter hosszú járművet a szomáliai Harardhere kikötőjében horgonyozták le a kalózok, és első nekifutásra 25 millió dollár váltságdíjat követeltek érte. A hajó önmagában 150 millió dollárt ér.
A Dél-Koreában épített, tavaly áprilisban vízre bocsátott szupertanker nagyságát jellemzi, hogy a benne lévő olaj Franciaország egy teljes napi fogyasztására lenne elég. A partoktól 480 tengeri mérföld (közel 900 kilométer) távolságban, a veszélyes vizeket szándéka szerint elkerülve, a kenyai Mombasától keletre haladt a Jóreménység-foka felé, amikor a kalózok rajta ütöttek két rohamcsónakkal.
Az Ádeni-öblön és a Báb-el-Mandeb szoroson át vezet az egyik legfontosabb nemzetközi vízi út; a világ tengerhajózásának 12 százaléka, a kőolajforgalmának 30 százaléka halad át itt. A jelentősége miatt tavaly óta európai, amerikai és ázsiai hadihajók és repülőgépek járőröznek a térségben. Az Európai Unió itt indította el az első saját haditengerészeti műveletét.
Lépett a rendőrség, újabb fejlemény Lakatos Márk ügyében