eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Ötszáz év után drámai fordulat a Towerban

Példátlan dolog történt a londoni Tower életében, amikor bejelentették, hogy egy nőt választottak az eredetileg börtönőrként működő, ma turistákat kalauzoló Yeoman Warders testület tagjává.

Az egyelőre meg nem nevezett, jelenleg a hadseregben szolgáló hölgy öt férfit előzött meg, és a nyáron foglalhatja el posztját.

A 38 fős testület eddig a kizárólag férfiaknak fenntartott munkahelyek egyik utolsó bástyája volt. A szabályok igen szigorúak: csak a hadsereg, a légierő és a haditengerészet veterán tagjai jelentkezhetnek, akik legalább 22 évig szolgáltak.

A Yeoman Warders (szabad fordításban: kisbirtokos börtönőr), köznapi nevén a Beefeaters (szintén szabadon: marhahúsevők) testületet 1485-ben alapította VII. Henrik angol király a Bosworth-i csatában aratott győzelme után. A katonák eredetileg a rabokat, valamint a koronaékszereket őrizték.

Ma már a turisták tájékoztatása és a fényképeken való pózolás a legfőbb feladatuk, tradicionális egyenruhájuk skarlát és arany színekben tündököl, de általában kék posztóruhát hordanak. Feladataik közé tartozik a Tower híres varjairól való gondoskodás is.

A Beefeater elnevezés eredete ismeretlen, történészek azt tartják a legvalószínűbbnek, hogy a katonák járandóságára utal.

XIX. századi adatok szerint a teljes testület napi járandósága 11 kilogramm marhahús, 8,2 kilogramm birkahús és 7,3 kilogramm borjúhús volt.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×