Az Európai Bizottság azt szeretné tudni, milyen módon működik a Ticketmaster jegyportálon a dinamikus árazás rendszere. Az eseményekre kapható jegyek árát ugyanis aszerint árazzák be, hogy mekkora rájuk a kereslet.
A Ticketmaster üzleti partnerei, például a zenekarok (vagy azok menedzsmentje) maguk dönthetik el, hogy élni kívánnak-e a lehetőséggel – írja a The Guardian alapján a hvg.hu.
Lara Wolters, az Európai Parlament egyik képviselője szerint törvényt kell hozni az európai fogyasztók védelmében, hogy ne kelljen ilyen típusú inflációt elszenvedniük. „A helyzet egyetlen nyertesei a jegyvásárló oldalak, akik a rajongók kárára szedik meg magukat” – fogalmazott.
A Ticketmaster a megoldást a szállodák és légitársaságok árazásához hasonlította, és kijelentette, az ártartományt a zenekarok és azok menedzsmentje alakítja ki, nem a portál.
A Ticketmaster körül korábban is felmerült már hasonló probléma, például Taylor Swift koncertjeinél, most a ’90-es évek angol britpop zenekarának, az Oasisnek az újjáalakulására szervezett koncertsorozat jegyárait éri kritika.
A korábban 150 fontos jegyárak egyik pillanatról a másikra 350-re ugrottak, amit a virtuális sorban álló rajongók tömege nem igazán díjazott. (Hasonlót lépett egy manchesteri szálloda is, ami minden foglalását törölte, amint kiderült, hogy a banda a városban is koncertezni fog, majd háromszoros áron hirdette meg újra a szobákat.)
Az Egyesült Királyság versenyjogi hatósága sem hagyta szó nélkül az esetet, és kijelentette: soron kívüli vizsgálatot indít a dinamikus árazás rendszeréről.