Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Hungarian forint money, Woman clutching a handful of banknotes, Large denominations, Inflation and financial situation in Hungary
Nyitókép: Andrzej Rostek/Getty Images

Csúnya átverés, több millió forintja ugrott a nyugdíjasnak

Rendőrtisztnek adta ki magát az a férfi, aki közel 3,5 millió forintot emelt le egy nyugdíjas kapuvári asszony bankszámlájáról.

A sértett azután tett feljelentést a Kapuvári Rendőrkapitányságon, hogy telefonon felhívta egy bankbiztonsági szakemberként bemutatkozó nő, és a számláján tapasztalt szokatlan tranzakciókra figyelmeztette.

Ezután közölte, hogy a pénz biztonságba helyezése érdekében átadja a telefont egy rendőr kollégájának. A magát őrnagynak hazudó férfi elkérte a nő netbanki adatait, majd rávette, hogy hagyjon jóvá a számítógépén egy engedélykérőt, amelyet a kiberbűnözési osztály küldött a részére - közölte honlapján a rendőrség.

A nyugdíjas ennek eleget is tett, így a csalók valójában távoli hozzáférést biztosítottak maguknak az eszközhöz, és elutaltak a bankszámláról mintegy 3,5 millió forintot.

Az átverési séma változatlan, csupán a legendák változnak. Most már a rendőrség nevével is visszaélve keresik meg áldozataikat telefonon, e-mailben vagy SMS-ben, és egy AnyDesk nevű alkalmazás letöltésére veszik rá őket, akik így teljesen kiszolgáltatják magukat, adataikat és pénzüket a csalóknak.

Legyenek nagyon óvatosak, és minden esetben kezeljék fenntartással az ismeretlenektől érkező üzeneteket, telefonhívásokat!

Mit tegyenek, hogy ne váljanak hasonló csalások áldozatává?

Soha ne adják ki ismeretleneknek a bankkártya- és a netbanki belépési adataikat! A pénzintézetek az ügyintézés során soha nem kérik az ügyféltől ezeket az információkat, mivel az azonosítás során a valódi banki dolgozó ezen adatokat látja!

Ismeretlen eredetű programot soha ne telepítsenek fel vagy töltsenek le a számítógépükre, illetve a telefonjukra, bárki is javasolja azt! Ilyet a bankok soha nem kérnek az ügyfelektől, és arra sem kötelezik őket, hogy a netbankot használják. A csalók legtöbbször az AnyDesk vagy a TeamViewer elnevezésű applikációkkal követik el a bűncselekményeket.

Előfordulhat, hogy a bank valóban olyan pénzmozgást észlel az ügyfél számláján, ami gyanúra adhat okot. Ilyen esetben felveszik az ügyféllel a kapcsolatot, és csak az adott tranzakcióra vonatkozóan kérnek megerősítést, hogy az teljesülhet-e, és ekkor is történik ügyfél-azonosítás.

A valódi banki alkalmazottak telefonon soha nem adnak utasítást semmilyen átutalásra az ügyfélnek!

Az online térben elkövetett csalások megelőzésével kapcsolatban további hasznos információkat, aktualitásokat, tanácsokat a KiberPajzs oldalán talál.

Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×