Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Tehervonat érkezik a röszkei vasútállomás közelében lévő rakodóterületre 2022. augusztus 1-jén. Harmincéves szünet után újraindult a teherforgalom a Szeged-Röszke vasútvonalon, az első szerelvény ezen a napon este haladt át Szerbia, és onnan a pireuszi kikötő, majd Kína felé a felújított szakaszon.
Nyitókép: MTI/Rosta Tibor

Szakértők szerint az autógyárak működéséhez elengedhetetlen a vasút fejlesztése

A vasút nagyarányú fejlesztés nélkül már nem bírja kiszolgálni az autógyárak szállítási igényeit.

Már most komoly gondokkal küzdenek a hazai gyárak az árufuvarozás terén, a most készülő autó- és akkumulátorgyárak pedig csak tetézhetik a problémát írja az autonavigator.hu. A portál arról is beszámolt, hogy a Herceghalmon rendezett a Közlekedéslogisztikai Konferencia résztvevői a vasúti szállítás szűk kapacitására panaszkodtak. Pedig az Audi is és a BMW is elsősorban ezt a szállítási formt részesíti előnyben.

Magyarországon mintegy 400 ezer autót gyártanak együttesen a már meglévő üzemek, ez a szám pedig rohamosan nő önmagában is, ráadásul éveken belül megkezdi működését hazánkban a debreceni BMW és a szegedi BYD-gyár is, amelyek külön-külön is 200 ezer autót fognak gyártani a tervek szerint. Ez az évi 800 ezer jármű viszont már megoldhatatlan feladat elé állítja a hazai vasúti szállítást.

A szakértők egyetértenek abban, hogy azonnali korszerűsítésre van szükség, ahhoz, hogy az új autókat gördülékenyen lehessen szállítani a célállomásra, lehetőleg környezetbarát módon. Persze, a kamionok még mindig rendelkezésre állnak, ám felhívták a figyelmet rá, hogy ez nem éppen a legzöldebb megoldás, bár a gyártók e tekintetben is igyekeznek alternatív üzemanyagokkal kísérletezni, de az LNG-töltőhálózat Magyarországon még nagyon gyerekcipőben jár. A legégetőbb probléma minden résztvevő szerint a V0-ás vasútvonal megépítése lenne, amely egy az országot kettészelő, az legtöbb autógyárat összekötő szakasz lenne - hangsúlyozza az autonavigator.hu.

Címlapról ajánljuk

Szakértő: fegyveres bandák uralják Líbiát és osztozkodnak a mesés energiavagyonon – de mit csináljon Európa?

Moammer el-Kadhafi uralmának 2011-es megdöntése óta polgárháborúról polgárháborúra bukdácsol az észak-afrikai emirátus, a fel-fellángoló konfliktusokba pedig időnként Európa nagyhatalmai is beleállnak, pedig még az Egyesült Államok is tudja: nem jó itt „megégni”. Marsai Viktor, a Migrációkutató Intézet igazgatója beszélt a helyzetről az InfoRádióban, és arról is, mitől is függ, hogy indulnak-e onnan migránsok Európába vagy sem.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 25. 15:25
×
×
×
×