eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: Gerd Altmann

Eredményesen, de rossz hangulatban használják a magyar cégek a Facebookot

Az emelkedő hirdetési költségek, a csökkenő organikus elérések, a gyakori problémák ellenére a cégek 78,1 százaléka szerint még mindig megéri a Facebookot üzleti célra használni. Az adatvédelmi hiányosságok, és főleg a közösségi platformokat övező botrányok problémákat okoznak a marketinggel foglalkozóknak. Többek között ezek derültek ki a Liftup 2021 novemberében készített nem reprezentatív kutatásából, amiben 260 magyar vállalkozás válaszolt a kérdésekre.

A vállalkozások legfontosabb célja – a közösségi platformok használatával – új ügyfelek szerzése (61,6 százalék), amit a márkaépítés (50,8 százalék) és a közvetlen értékesítés (27,7 százalék) követ. A dobogóról pedig éppen csak lemaradt a kapcsolattartás a régi vevőkkel (25,4 százalék) indok.

A Liftup felméréséből az is kiderült, hogy egyre több cég érzi azt, hogy ideje jobban elszakadni a Facebooktól, miután a 2022-es terveik között első helyen szerepel, hogy több platformot használjanak üzleti célra (45,4 százalék), ettől éppen csak a hibahatáron belül lemaradva került a második helyre a saját adatbázis építés (44,2 százalék). Utóbbi jelentősen beelőzte az értékesítés növelését a nagy platformokon, ami 33,1 százalékkal került a harmadik helyre.

„A Facebook változásai, és a közösségi platformokat övező botrányok egyre több céget ösztönöznek arra, hogy erősítsék a saját felületeiket – fogalmazott Lévai Richárd, a Liftup ügyvezetője. – Ez egy nagyon jó irány, hiszen így nem csak a lehetőségeiket tudják növelni, de akár a marketingköltségeiket is tudják csökkenteni.”

Mi a bajunk a Facebookkal?

A legnagyobb platform és az azt üzemeltető Meta-cég sok okot adott a marketingeseknek az elégedetlenségre. A legnagyobb probléma, hogy fizetni kell (ráadásul egyre többet) azért, hogy az összegyűjtött követőtábort újra el tudják érni a vállalkozások – mutat rá közleményében a Liftup.

Ugyanakkor a gyakori változások és az időigény is egyre nagyobb probléma. Ahogyan az is egyértelműen látszik, hogy a platform már sokak számára unalmas.

Botrányok, botrányok, botrányok…

A Facebookot övező botrányok ellenérzéseket váltanak ki a platformmal foglalkozó vállalkozók egy részében. A kitöltők 6,5 százaléka az adatvédelmi hiányosságok miatt elégedetlen, 14,6 százaléka pedig a platform körüli botrányokkal. Érdekes, hogy a marketinggel foglalkozó szakemberek esetében ez utóbbi még magasabb: minden ötödik marketingesnek problémát jelentenek ezek a botrányok.

„Ez akár azt is jelentheti, hogy sokaknak lelkiismeretfurdalást is okozhat az, hogy a munkájukkal a Facebookot is támogatják” – egészítette ki Lévai Richárd közösségi marketing specialista.

Megéri facebookozni?

Csökkenő elérések, emelkedő hirdetési költségek, problémák, botrányok… Ilyen körülmények között vajon megéri még facebookozni? A válaszadók szerint úgy tűnik: igen. 47,6 százalék mondta azt, hogy igen, egyértelműen megéri, további 37,8 százalék jelölte be, hogy inkább megéri. A csalódottak tábora ehhez képest bőven tíz százalék alatt van, hiszen 8,5 százalék mondta azt, hogy nem éri meg, de az elvárások miatt van jelen, és csak 1,2 százalék adta meg azt, hogy el fogja hagyni a platformot.

„Az elégedettek aránya – a körülmények ismeretében – rendkívül magas – értékelte a válaszokat a Liftup ügyvezetője. – Ugyanakkor van némi elbizonytalanodás, hiszen azok, akik azt mondták, hogy egyértelműen megéri, kevesebben vannak, mint korábban, míg nőtt azok száma, akik azt mondták, hogy inkább megéri üzleti célra használni a Facebookot.”

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×